۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۹۶۸۳۰
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

ماجرای فروش موقوفات به مردم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اوقاف از اداراتی است که مسؤولیتی سنگین بر عهده دارد، اظهار داشت: در زمان پهلوی نخست موقوفات مردم با تبانی در اختیار حکومت قرار می گرفت و دوباره به مردم فروخته می شد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با تبریک دهه فجر اظهار داشت: این دهه با سالروز ورود معجزه آسای امام خمینی(ره) به میهن آغاز و با سقوط ژیم پهلوی به پایان می رسد.

امام جمعه اهواز با بیان این که امروز پس از 35 سال با افتخار از دستاوردهای نظام اسلامی یاد می کنیم، خاطر نشان کرد: آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی به خوبی توانسته کشتی نظام را هدایت و در برابر مشکلات آن را عبور دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام میرمحمدی به عنوان مدیر سابق اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: وی در طول مدیریت خود با حسن اخلاق کارهای مربوطه را انجام داد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مسؤولیت اوقاف از شئون ولایت ولی فقیه است، خاطر نشان کرد: مسؤولان اوقاف به نوعی نمایندگان ولی فقیه در امر اداره موقوفات هستند.

امام جمعه اهواز، با بیان این که اوقاف از اداراتی است که مسؤولیتی سنگین بر عهده دارد، اظهار داشت: در زمان پهلوی نخست موقوفات مردم با تبانی در اختیار حکومت قرار می گرفت و دوباره به مردم فروخته می شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که کارنامه سیاه پهلوی در زمینه امر وقف سبب شده تا مردم دید بدی نسبت به این مسأله پیدا کنند، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز این تصویر بد در ذهن مردم باقی مانده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه وقف در جامعه تأکید کرد: سود حاصله از وقف باید در جای خود مصرف شود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ظرفیت استان خوزستان به عنوان یکی از استان های مهم کشور خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و مقبره امامزادگان بسیاری در استان وجود دارد که ارادت خاص مردم و عشایر به آنها مسأله مهمی است که باید به آن توجه کرد.

امام جمعه اهواز ظرفیت بقاع متبرکه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را بالا دانست و گفت: دشمن هر روز با شیوه جدید در حال ایجاد توطئه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وجود شبکه های ماهواره ای متعدد در زمینه القای شبهات تصریح کرد: این شبکه ها در دو زمینه عقیدتی و امنیتی به تولید و پخش برنامه می پردازند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که این شبکه ها تبلیغات وسیعی در جهن تحریک مردم علیه نظام اسلامی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که تا امروز تبلیغات آنها چندان اثرگذار نبوده و مردم اقبالی به برنامه های آنان نشان نمی دهند./9464/پ202/س

ارسال نظرات