۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۸۴۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

نگاه استکباری به حقوق بشر در غربی‌ها موج می‌زند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حقوق بشر غربی براساس منفعت ایادی استکباری است، گفت: آن ها حقوق بشر را براساس منافع و سیاست‌های خود ترسیم کرده و آن چه مانع اهداف آنان شود را برخلاف حقوق بشر می دانند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق خود که در آمل برگزار شد با بیان این که تقوا پوششی است که انسان را از هر گزندی نجات می دهد، گفت: عاقبت به خیری برای متقین بوده و سرانجام نیکو و شایسته ای در انتظار آنان است.

 

وی با اشاره به این که باید تقوا محوری در وجود ما نهادینه شود، بیان داشت: انسان باید همواره مراقب خود باشد تا فریب نقشه های شوم شیطانی را نخورد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که هر واژه اسلامی اگر درست معنا شود دیگر انسان راهش را کج نمی کند که باید معنای درست واژه ها را دریابیم، ادامه داد: بعضی وقت ها با عنوان تواضع و فروتنی انسان تن به کوچکی می دهد که نباید این گونه باشد و تواضع جایگاه خاص خود را دارد و آن جایی که آبروی مومن زیر سؤال برود این به معنای تواضع نیست.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که همه چیز در خود انسان خلاصه می شود، افزود: تا علم کتابی علم جان انسان نشود برای او اثرگذار نخواهد بود غذای روحی و معنوی تا با انسان متحد نشود نمی تواند در او اثرگذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که شفاعت اگر عین جان انسان نشور نمی تواند اثرگذار باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا دستورات اهل بیت معصومین(ع) را اجرایی کنیم که در آن صورت می توانیم بگوییم این بزرگواران شفیع ما شده اند.

 

وی با اشاره به این که شفاعت نجات بخش تر از توبه است، ادامه داد: شفاعت اگر درست معنا شود ریشه در دنیا دارد که باید تلاش کنیم تا با روح خود متحد شویم؛ بنابر این اگر در این سرا به فکر انجام تعالیم والای دینی و قرآنی باشیم شفاعت را به دست می آوریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که افرادی که بویی از رسالت پیامبر گرامی اسلام نبرند شفاعت برای آن ها معنایی ندارد، تصریح کرد: وقتی دستوات پیامبر گرامی اسلام در هر جانی نهادینه شود زمینه ساز سعادت و رستگاری او می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که قیامت جایی است که اصل و نسب دردی را درمان نمی کند، گفت: تنها راه نجات ما در داشتن نسب و قرب معنوی با اهل بیت طاهرین(ع) است که می تواند راهگشای ما باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که انسان اگر در دنیا مراقب خود نباشد شفیعی در سرای آخرت ندارد، بیان داشت: دشمن بیرون نمی تواند کاری انجام دهد که باید مراقب دشمن درون بوده و از روح خود محافظت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی در جایگاه اقتدار والایی در جهان برخوردار است، گفت: این عظمت و اقتدار مرهون فداکاری های امام راحل، خون های پاک شهدا و رهنمودها و تدابیر ارزنده رهبرمعظم انقلاب است که باید قدر آن را به درستی بدانیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که امام خمینی(ره) به ملت ما عزت و شرافت داد که این امر دنیای استکباری را هراسان کرده است، بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی هیچ زمان دوست ما نمی شود که قرآن کریم نیز می گوید یهود دشمن شما بوده و دوست شما نمی شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که حقوق بشر غربی براساس منفعت ایادی استکباری است، گفت: آن ها حقوق بشر را براساس منافع و سیاست های خود ترسیم کرده و آن چه مانع اهداف آنان شود را برخلاف حقوق بشر می دانند./950/پ202/س

ارسال نظرات