۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۶۸۴۹
حجت الاسلام والمسلمین نجفی:

جمهوری اسلامی در پهنه جهان حرف اول را می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امام خمینی(ره) هنوز پس از گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی اسوه هستند، گفت: جمهوری اسلامی در پهنه جهان حرف اول را می‌زند و سلحشورانه جلوی مستکبرین جهان ایستاده است.
آيت‌الله ضياء الدين نجفي، متولي مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ضیاء الدین نجفی، متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پانزدهم بهمن ماه در جلسه اخلاق طلاب این مدرسه علمیه طی سخنانی به موضوع «شناخت اسوه» پرداخت.

وی «اسوه» را اصطلاحی عربی و به معنای قهرمان دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن پیامبر اسلام(ص) را به‌عنوان اسوه حسنه معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به نبوت عامه و نبوت خاصه، ابراز داشت: نبوت عامه بدان معنا است که خداوند برای هدایت جامعه، پیامبر معرفی کرده و راجع به همه پیامبران است و منظور از نبوت خاصه پیامبر اسلام(ص) است.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران، پیامبر اکرم(ص) را قهرمان آسمانی و امامان معصوم(ع) را قهرمانان هدایت در مسیر پیامبر اسلام(ص) دانست و با اشاره به آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمْ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا»، بیان داشت: سرتاسر وجود ائمه معصومین(ع) پاکی است.

استاد حوزه علمیه گفت: وقتی پس از ضربت خوردن امیرمؤمنان(ع)، ابن ملجم را دستگیر و زندانی کردند و مردم برای امیرمؤمنان شیر آوردند، ایشان فرمودند نصف کاسه شیر را به قاتل من بدهید، همچنین فرمودند اگر زنده ماندم، او را عفو می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که امیرمؤمنان(ع) برای حفظ وحدت سکوت کردند، تأکید کرد: اینها نقش مدیریت اسلامی است و گاهی برای وحدت باید از خودگذشتگی کرد.

باید اسوه حسنه داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان این‌که «اسوه» نقش آفرین است و باید از این مسائل درس بگیریم و اسوه حسنه داشته باشیم، تأکید کرد: طلاب باید این نقش‌ها را در خود پیاده کنند.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران، امام خمینی(ره) را اسوه و قهرمان دانست و با بیان این‌که پس از گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی اسوه بودن ایشان باقی مانده است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) زمین‌شان در خمین را وقف فقرا کردند.

جمهوری اسلامی در پهنه جهان حرف اول را می‌زند

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در بیانات‌شان فرمودند راه ما راه امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در پهنه جهان حرف اول را می‌زند و سلحشورانه جلوی مستکبرین جهان ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان این‌که مدیریت اسلامی جمهوری اسلامی در جهان حرف اول را می‌زند، ابراز داشت: جمهوری اسلامی نمایانگر و نشانگر حکومت امام عصر(عج) است.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با تبریک سالروز ولادت حضرت عدالعظیم حسنی(ع)، ایشان را محدث بزرگ، عالم وارسته، فرهیخته و مورد تأیید امامان شیعه، بزرگ مرد حدیثی و افتخار ری توصیف و بر ضرورت دعا، توکل به خدا، شکر الهی و استمداد از باری تعالی تأکید کرد./956/پ202/ج

ارسال نظرات