۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۶۸۵۰
همزمان با میلاد امام عسگری؛

هفتمین شب شعر فیض حضور در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین شب شعر «فیض حضور» همزمان با میلاد پدر بزرگوار امام زمان(عج)، امام حسن عسگری در مشهد برگزار می شود.
فيض حضور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی عدالتی مجد، مسؤول کانون شعر فرهنگسرای انتظار ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در محل این فرهنسگرا با اعلام این خبر گفت: عنوان این سلسله شب شعرها که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، برگرفته از یکی از غزلیات سروده رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با بیان این که این برنامه به همت کانون ادبی مهدوی فرهنگسرای انتظار(انجمن دعبل خزاعی) برگزار خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز نهضت جهانی صاحب الزمان(عج)، ولایت فقیه تداوم حرکت و نهضت انبیای الهی، شهدا و فجرآفرینان طلایه داران ظهور مهدی(عج) و امام حسن عسگری(ع) بشارت دهنده نهضت صاحب الزمان(عج) را از محورهای این شب شعر برشمرد.

 

حجت الاسلام عدالتی در ادامه، مهدویت و انتظار را از مضامین اصلی شعارهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شب شعر «فیض حضور» یک جریان ادبی جدید در سطح کشور ایجاد کرده است و تاکنون 30 نفر از اساتید برجسته شعر کشور در قالب این شب شعرها در مشهد حضور یافته اند.

 

دبیر اجرایی شب شعر «فیض حضور» با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «شعر سرمایه ملی ما است»، افزود: شعر معاصر ما در سایه اشعار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رشد کرده است.

 

برگزاری کنگره سراسری شعر مهدویت در نیمه شعبان سال 93

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی نقد شعر در این فرهنگسرا، گفت: مجموعه شب شعرهای فیض حضور در نهایت به برگزاری کنگره سراسری شعر مهدویت در نیمه شعبان سال 93 منتهی می شود.

 

حجت الاسلام عدالتی با اشاره به حضور موسوی گرمارودی در رأس هیئت داوران، ابراز کرد: دراین شب شعر، شعرایی چون صابر امامی، رضا اسماعیلی، غلامرضا شکوهی، محمدکاظم کاظمی و جمعی از شعرای خراسان رضوی حضور دارند.

 

وی، تجلیل از شاعر انقلابی، مصطفی محدثی خراسانی را از دیگر برنامه های شب شعر فیض حضور عنوان و تصریح کرد: با این که شعرای مشهدی در حال اداره شعر کشور هستند، تاکنون در مشهد از آنان تجلیل نشده است.

 

دبیر اجرایی شب شعر «فیض حضور» در ادامه، تقویت جریان ادبی در بین مسؤولان را از اهداف برگزاری این شب شعر برشمرد و گفت: متأسفانه برخی مسؤولان اصولا به شعر اعتقادی ندارند در حالی که با توجه به جایگاه و کارکردهای این هنر، می بایست در این خصوص ردیف اعتبار داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عدالتی یادآور شد: هفتمین شب شعر «فیض حضور» 18 بهمن ساعت 18 در محل تالار ابن سینای مشهد واقع در چهارراه دکترا برگزار خواهد شد./930/پ203/ب 

ارسال نظرات