۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۶۸۸۱

گزارش صدای آمریکا از کمک سپاه و ارتش به حادثه دیدگان

خبرگزاری رسا ـ صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در گزارشی ازامداد رسانی نیروهای نظامی کشورمان به محاصره شدگان در برف مناطق شمال ایران خبر داد.
کمک هاي ارتش و سپاه به مردم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون، نتوانست کمک سپاه و ارتش به حادثه دیدگان را نادیده بگیرد و از امداد رسانی نیروهای نظامی کشورمان به محاصره شدگان در برف مناطق شمال ایران خبر داد.


در بخشی از گزارش رسانه دولتی آمریکا آمده است: به دنبال بارش کم سابقه برف در شمال ایران که وضعیتی بحرانی را در این منطقه ایجاد کرده، دو نهاد نظامی ایران اعلام کردند که برای امداد رسانی اقدام می کنند.


بر اساس گزارش ها، مردم شماری از مناطق شمالی هنوز در محاصره برف قرار دارند و کمک رسانی به آنها به نهاد های نظامی محول شده است. ارتفاع برف در برخی مناطق بیش از 2 متر گزارش شده است.


روز دوشنبه سردار رمضان شریف، معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه به فرماندهان سپاه استانی دستور داده است برای امداد رسانی به مردم استان های گیلان و مازندران اقدام کنند. او همچنین گفت: 18 گردان در استان گیلان و 12 گردان نیروی انسانی در استان مازندران کار امدادرسانی را انجام می‌دهند.


روز سه شنبه، امیر محمد محمودی، معاون اجرایی کل ارتش گفت: این نیرو نیز به امداد رسانی ها در شمال ایران می پیوندد. ارتش بلدوزر، لودر، خودروهای سنگنین، آمبولانس، تجهیزات پزشکی، دارو و نیروی انسانی به مناطق برفی اعزام می کند.


لازم به ذکر است پیش از این نیز در حوادث مشابه، نیروهای نظامی کشورمان بدون چشم داشت با اعزام نیرو و تجهیزات لازم اقدام به کمک رسانی به مردم حادثه دیده می کردند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات