۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۹۳۹
آیت الله نوری همدانی:

فریادگری در برابر ظلم ویژگی مسلمانی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی فریادگری در برابر ظلم و طاغوت و عدم سکوت در دفاع از حق را از ویژگی‌های مسلمانان دانست و گفت: اسلام کسی را که چنین روحیه‌ای نداشته باشد مسلمان نمی داند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل ارتش، اظهار داشت: خداوند در کنار چشم، گوش، زبان و سایر اعضای بدن قوه عقل را به انسان بخشید تا به وسیله‌ آن حق و باطل را بشناسد و به دفاع از حق بپرازد.

وی افزود: مسلمان کسی است که در برابر باطل فریاد بکشد، جوش و خروش داشته باشد و در دفاع از حق ساکت ننشیند؛ کسی که چنین روحیه‌ای نداشته باشد از نظر اسلام پذیرفته نیست و نمی توان گفت مسلمان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به یکی از قصص قرآن اشاره کرد و گفت: فردی در برابر ظلم فرعون ایستادگی کرد و خداوند برای قدردانی از این شخصیت و عملش یک سوره نازل کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که برای تشخیص جبهه حق از باطل نیاز به راهنما و هدایتگری الهی است، ابراز داشت: خداوند هیچ‌گاه انسان‌ها را بدون رهنما نمی گذارد به همین دلیل هر پیامبر و امامی که آمد پس از خود جانشینی را تعیین کرد تا زمین خالی از حجت نباشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را حجت خدا در زمان غیبت امام زمان(عج) دانست و گفت: اسلام می گوید ما باید از پیامبر، امام و یا فقیه اسلام شناس که دارای شرایط رهبری است، پیروی کنیم؛ کسی که تالی تلو عصمت است باید در رأس حکومت قرار گیرد.

وی با اشاره به دوران خفقانی که در زمان حکومت بنی امیه و بنی عباس بود، گفت: آنها اهل بیت(ع) را کنار گذاشتند و خود را جانشین پیامبر معرفی کردند و کار را به جایی رساندند که دیگر از حکومت اسلامی چیزی باقی نمانده بود و کسی فکر نمی کرد، دوباره بتوان حکومت اسلامی تشکیل داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تشکیل حکومت اسلامی را مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: باید قدر این حکومت و ولایت فقیه را بدانیم چراکه خون‌های بسیاری ریخته شد و ملت زحمات زیادی را متحمل شدند تا نظام اسلامی این چنین قدرتمند شود./928/پ202/ج

ارسال نظرات