۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۷۰۳۹
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر کشور:

برخی برنامه های دهه فجر که با پول بیت المال انجام می شود خلاف شرع است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر کشور گفت: دهه‌ فجر دهه‌ مبارکی است و نباید این دهه‌ مبارک با گناه و کارهای خلاف شرع جلوه داده شود؛ متأسفانه بعضی از برنامه‌های این دهه که با پول بیت المال انجام می‌گیرد خلاف شرع است و از اصل انقلاب فاصله دارد.
 آيت الله صافي گلپايگاني ديدار وزير کشور با مراجع تقليد در قم ديدار وزير کشور با مراجع تقليد در قم

به گزارش خبرگزاری رسا عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور صبح امروز با هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.


در این دیدار، حضرت آیت الله صافی با تشکر از ایشان و هیئت همراه بیان کرد: وزارت کشور از وزارت‌خانه‌های بسیار مهم کشور است که باید بسیار آگاهانه و متعهّدانه در مدیریت کلان کشور برنامه‌ریزی داشته باشد.


این مرجع تقلید با تأکید بر سپردن مسئولیت‌های کلان به افراد صالح و معتمد افزود: اصلاح امور جامعه و امنیت و آرامش کشور همه در دست این وزارت‌خانه است که باید با انتخاب مدیران دلسوز و صالح و متعهد به اصلاح امور بپردازند که خوشبختانه تا به حال روند خوب بوده و مردم هم در اصلاح امور با دولت همیاری می‌نمایند.


وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که همه‌ی کارگزاران دولت به خصوص وزیران، استانداران و فرمانداران عهدنامه‌ی مالک اشتر را همیشه مطالعه نمایند و آن را نصب العین کارهای خود قرار دهند.


مرجع تقلید شیعیان جهان ترویج ارزش‌های اسلام و انقلاب را ضرورت جامعه‌ی فعلی خواند و اظهار داشت: امروز آنچه در جامعه لازم داریم،‌ اخلاق و حاکمیت دین و ترویج اصول و ارزش‌های مقدس انقلاب می‌باشد که اصل انقلاب برای آن ایجاد گردیده است.



استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن اشاره به بعضی برنامه‌های دهه‌ فجر بیان داشت: دهه‌ی فجر دهه‌ی مبارکی است و نباید این دهه‌ی مبارک با گناه و کارهای خلاف شرع جلوه داده شود. متأسفانه بعضی از برنامه‌های این دهه که با پول بیت المال انجام می‌گیرد خلاف شرع است و از اصل انقلاب فاصله دارد؛ همه‌ی ما مسئول هستیم و همه باید جوابگو باشند. مردم متدین و حامی انقلاب از این کارهای خلاف شرع رضایت ندارند.


این مرجع تقلید مسئولان را به غنیمت شمردن فرصت کوتاه خدمتگزاری توصیه کرد و افزود: ‌نکته‌ی مهم این است که شما مسئولان محترم بدانید که این پست‌ها همه در دست شما امانت است و باید به بهترین وجه، این امانت را حفظ نمود و خدای ناکرده خیانت در امانت نشود. مسئولیت شما سنگین است والبته با اخلاص و توکل به خدا کارها را انجام دهید و بدانید که خدمت به مردم بسیار اجر و ثواب دارد و کسی که فقط برای خدا و رضایت مردم کار کند خداوند هم او را کمک می‌نماید.


وی در پایان ضمن تشکر از خدمات و فعالیت‌های مجموعه دولت و آرزوی موفقیت برای آنان کرد: انشاء‌الله خدمات شما مشکور است و به خصوص با سوابق خوبی که شما دارید بتوانید از این فرصت، کمال استفاده را برای کشور و مردم و به خصوص رفاه فقرا و محرومان داشته باشید.


در ابتدای این دیدار وزیر کشور گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این وزارتخانه ارائه کرد. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات