۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۷۰۴۸
مشاور عالی مقام معظم رهبری:

انقلاب اسلامی هندسه قدرت در جهان را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به نقش رهبری در پیروزی و ثبات انقلاب اسلامی و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای، گفت: انقلاب اسلامی ایران نظام قدرت های جهان را از دو قطبی بودن خارج کرد و شاهد شکل گیری قدرتی نو به نام اسلام که ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد هستیم.
يحيي رحيم صفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری، پیش از ظهر امروز در یادواره 190 شهید حسینیه بنی فاطمه اصفهان به وکالت از مقام معظم رهبری سلام ایشان را به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران رساند و تصریح کرد: اگر شهدا نبودند ایران دیگر وجود نداشت و شاهد حضور بعثی ها حتی در شهر اصفهان بودیم همانگونه که زمانی مهاجمین افغان قدم در اصفهان گذاشتند.

 

وی ضمن تأکید بر علاقه فرماندهان دفاع مقدس به شهادت، گفت: تا سر حد شهادت از کشور و انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد و هرگز ترسی از شهادت به دل راه نخواهیم داد همانطور که از آغاز تشکیل سپاه در صدر انقلاب اسلامی برای شهادت آماده بوده ایم ولی از حکمت خدا در به شهادت نرسیدن خود آگاه نیستیم گرچه باید توجه داشته باشیم که با چشیدن چرب و شیرین دنیا در معرض امتحانی بزرگ قرار گرفته ایم.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری، شهدا را ناشناخته و یادواره شهدا را راهی برای حصول شناخت نسبت به شهدا توصیف کرد و ابراز داشت: شهدا عارفان عاملی بودند که راه صد ساله را با آگاه از راز و رمز جهان هستی در یک شب پیمودند و با رسیدن به نورانیت الهی و جذب آن شدن از دنیا و دلبستگی های آن به راحتی دل بریدند و بسیار بودند شهیدانی که از زمان و مکان شهادت خود آگاه بودند.

 

صفوی شهدا را الگویی برای بشریت در تمام زمان ها خواند و افزود: شهادت عزت ابدی است و همسر، فرزند، پدر یا مادر شهید بودن نیز موجب عزت خانواده معظم شهدا در دنیا و آخرت می باشد و هر شخصیتی اعم از مسؤولین کشور و یا شهروندان و عموم مردم مدیون خون شهیدان هستند و باید از حرمت و قداست خون شهدا حفاظت و پاسداری کنند.

 

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی تجهیزات پیشرفته و قدرتمند دشمن را مسخره کرده بودند و افسران ورزیده و زبده رژیم بعث با وجود تمام امکاناتی که استکبار جهانی در اختیار آنها قرار داده بود در برابر رشادت ها و توانایی های جوانان رزمنده اظهار تعجب، عجز و ناتوانی می کردند.

 

وی با اشاره به پیروزی عظیم کشور در عملیات والفجر هشت و به هلاک رساندن بیش از 50 هزار نیروی دشمن و وارد کردن ضربه ای عظیم به تلافی عملیات خیبر بر پیکر دشمن بعثی، خاطر نشان کرد: شهدا بسیار با قرآن و تلاوت قرآن مأنوس بودند و علاقه زیادی به اقامه نماز به خصوص فریضه مهم و الهی نماز شب و عبادات شبانه داشتند و تنها بخش کمی از شب را به خواب و استراحت اختصاص می دادند.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه ابراز داشت: در سخت ترین و هولناک ترین صحنه های جنگ تحمیلی شهدا توانستند به بالاترین درجات ایمان و عرفان دست پیدا کنند و با چشم دل و با استفاده از معرفت الهی توانستند نور خداوند را ببینند و از دلبستگی ها و وابستگی های دنیایی چشم پوشی کنند و فاصله بگیرند.

 

صفوی استراتژی های جنگ نرم را منشأ قدرت ابر قدرت های جهان امروز دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران قدرتی نو در منطقه شکل گرفت که نظام قدرت های دو قطبی را برهم زد و هندسه قردت در جاهن را دچار دگرگونی نمود و موجب پدید آمدن قدرت های نو در جهان شد که قدرت اسلامی یکی از قدرت های نو می باشد که منشأ آن جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان را یکی از محصولات صدور انقلاب اسلامی ایران خواند و خاطر نشان کرد: حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی که شصت سال در جنگ با تمام کشورهای عربی به پیروزی رسید به خوبی مقاومت کرد و توانست در جنگ با اسرائیل به پیروزی بزرگی دست پیدا کند و این مقاومت و غلبه حزب الله بر دشمن حاصل الگو گرفتن آن از انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران است.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری علت مصادره شدن انقلاب مردم مصر توسط آمریکا را نداشتن رهبری ذکر کرد و ابراز داشت: وجود رهبر معظم انقلاب که در مقایسه با رهبران 192 کشور جهان در مصادیق مختلف از جمله دیانت، علم، تدبیر، ساده زیستی و مردمی بودن بسیار متمایز و برتز هستند بزرگترین نعمت الهی است که جمهوری اسلامی از آن برخوردار است و حتی در دوران جنگ تحمیلی فرزندان ایشان به صورت مستمر در جبهه های جنگ و صحنه های حساس و مهم دفاع مقدس حضور داشتند.

 

صفوی با اشاره به وجود رهبری به عنوان عامل ثبات و موفقیت انقلاب اسلامی در کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در منطقه غرب آسیا و کشوری دارای ثبات و نفوذ تا مرزهای اسلامی نفوذ و قدرت خود را بسط و گسترش داده است و برای سومین بار در طول تاریخ کشور ما تا دریای مدیترانه نفوذ خود را پیش برده ایم.

 

وی در پایان یکی از مهم ترین علت های حمایت از حزب الله و سوریه را عقب راندن اسرائیل و وارد کردن فشار بر رژیم صهیونیستی ذکر کرد و گفت: در صورت سرنگونی بشار اسد اسرائیل به سراغ مقاومت و حزب الله لبنان و پس از آن نوبت به دولت اسلامی عراق و نهایتا جمهوری اسلامی ایران می رسد، امروزه تکفیری هایی که قطعا مسلمان نیستند بلکه صهیونیست هایی هستند که اقدام به جنایت در کشورهای اسلامی می کنند قصد دارند اسرائیل را به این هدف شوم خود نزدیک کنند./939/پ202/ج

ارسال نظرات