۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۰۵۰
جامعه مدرسین در پیام تسلیتی:

آیت الله ابطحی عمر خود را صرف گسترش معارف اسلام و پاسداری از تشیع کرد

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی رحلت آیت‌الله ابحطی را تسلیت گفت و تاکید کرد: تألیفات فراوان و بیانات ایشان بخصوص خدماتی که در تبلیغات محلی داشته‌اند گواه تلاش شبانه روزی ایشان در این عرصه‌ها است.
مرحوم آيت الله ابطحي

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله سید محمد باقر ابحطی، پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

رحلت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سید محمد باقر ابطحی موجب تألم و تأسف شد.

آن عالم جلیل القدر که از شاگردان حضرات آیات بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی «قدس الله اسرارهم» بود، عمر شریف خود را به خدمت آستان بلند اهل‌بیت(ع)، گسترش معارف آن و پاسداری از مکتب تشیع مصروف ساخت.

تألیفات فراوان و بیانات ایشان بخصوص خدماتی که در تبلیغات محلی داشته‌اند گواه تلاش شبانه روزی ایشان در این عرصه‌ها است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم ربانی را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن فقید عالی مقام غفران و رحمت الهی را از درگاه ایزد منان مسألت می‌کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

شایان ذکر است، آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی در 2 اسفند 1306 هـ .ش برابر با شب دوم رمضان سال 1346هـ .ق در خانواده‌ای اهل علم و معرفت در اصفهان به دنیا آمد، وی مقدمات و دروس سطح را در حوزه علمیه اصفهان، نزد پدرش و استادانی همچون آیات حاج‌آقا رحیم ارباب و شیخ محمود مفید آموخت.

سپس در 17 سالگی، برای ادامه تحصیل به قم رفت و در مدرسه حجتیه اقامت گزید، در قم، از محضر حضرات آیات سید حسین بروجردی، سید محمد حجت کوه‌کمره‌ای، گلپایگانی و امام خمینی بهره گرفت و با این‌که 20 سال بیشتر نداشت، به دلیل ایرادهای علمی و نقدهایی که در کلاس درس بیان می‌کرد، توجه استادان را به خویش جلب کرد.

آیت‌الله موحد برای فراگیری دانش بیشتر، در سال 1370 هـ .ق رهسپار نجف اشرف شد، ولی طولی نکشید که به دلیل گرمای طاقت‌فرسای نجف، به قم بازگشت، پس از بازگشت به قم نیز در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی به‌ ویژه حدیث و رجال به تحصیل و پژوهش پرداخت و به درجه‌های عالی رسید.

وی در دوره سطح و خارج، شاگردان بسیاری را پرورش داد، افزون‌بر تربیت شاگرد با بنیان نهادن مدرسه و مرکز پژوهشی «الامام المهدی» در قم، به گردآوری اخبار و احادیث اهل‌بیت(ع‌) همت گماشته که ره آورد آن، انتشار ده‌ها کتاب ارزنده مانند الصحیفة السجادیة الجامعة و صحیفة الامام الرضا(ع) است.

آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی سرانجام در سن 86 سالگی و در بیمارستان بقیة الله به لقاء الله پیوست./993/د101/ج

 

ارسال نظرات