۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۹۷۰۷۴
امام جمعه اصفهان:

هنوز نتوانسته ایم حق جانبازان را ادا کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد بر تأمین امور رفاهی خانواده شهدا و جانبازان تأکید کرد و گفت: امکانات بنیاد شهید برای جانبازان و شهدا باید در بالاترین حد و بیش از سایر اقشار جامعه باشد.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز و همزمان با ایام الله دهه فجر، در حاشیه عیادت از جانبازان آسایشگاه شهید مطهری بر لزوم صبوری در حفظ عمل خود تأکید کرد و گفت: بی ادبی جامعه شما را از عمل مقدسی که انجام داده اید دلسرد نکند.

وی در ادامه اظهار داشت: به فرموده امام باقر(ع) باقی ماندن بر یک عمل بسیار شدیدتر و سخت تر از انجام دادن خود عمل است، لذا در برابر نا ملایمات دنیا و بی توجهی های مردم و مسؤولین احساس یأس و نا امیدی و پشیمانی را از خود دور کنید، چرا که باعث زائل شدن اعمالتان می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، گفت: جانبازان حق عظیمی به گردن جامعه دارند؛ اما متأسفانه هنوز نتوانسته ایم حق جانبازان را ادا کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، خطاب به جانبازان خاطرنشان کرد: مواظب باشید روحیه عشق به خدا که شما را به جبهه‌ها کشید را همواره در وجودتان زنده نگهدارید، چرا که مهم ترین آسیب عمل، زائل کردن آن با منت و پشیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، تصریح کرد: شما در زمان جنگ وظیفه ای داشتید که برای رضای خدا انجام دادید و عزت و امنیت ایران اسلامی و مردم آن مرهون از خود گذشتگی های شما است، لیکن حالا نیز به عنوان سفیران خدا در جبهه حق باشید و کسانی را که در جبهه باطل حرکت می کنند را راهنمائی کنید.

وی با بیان این که مقام جانبازان از شهیدان بالاتر است، اظهار داشت: جانبازان نیز مانند شهدا از خودگذشتگی کرده و در عین حال نیز باید از صبر و تحمل زیادی برخوردار باشند و وظیفه ما نیز این است که بیش از پیش به این افراد توجه کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد، خاطرنشان کرد: نباید تا زمانی که جانبازان در بین ما هستند دست روی دست بگذاریم و پس از شهادتشان به فکر یادمان و بزرگداشت بیفتیم و این حق بر گردن تمامی مردم است که از حقوق شهداء و جانبازان دفاع کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خدماتی که به خانواده ایثارگران و شهداء صورت گرفته است هنوز به حد مطلوب نرسیده است، تصریح کرد: اسکان جانبازان، به ویژه جانبازان قطع نخاعی در یک ساختمان با امکانات ویژه ضروری است تا افزون بر تأمین رفاه جانبازان، در نگهداری از آنها با استفاده از پرستاران مجرب بار مسؤولیت خانواده های آنها را کم کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که بارها به مسؤولان درباره وضعیت جانبازان تذکر داده ام،با تأکید دوباره به ایجاد مکان رفاهی و تفریحی متعلق به بنیاد شهید گفت: باید با همت مسؤولین در استان اصفهان ساخت ساختمانی ویژه جانبازان قطع نخاعی در فضایی با آب و هوای مناسب با فضای سبز در یک مکان وسیع آغاز شود تا بتوانیم تا حدی مشقاتی که جانبازان و خانواده های آن ها متحمل می شوند را کاهش دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به تأمین امور رفاهی خانواده شهدا و جانبازان تأکید کرد و گفت: امکانات بنیاد شهید برای جانبازان و شهدا باید در بالاترین حد و بیش از سایر اقشار جامعه باشد./939/پ202/س

ارسال نظرات