۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۰۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاری از دست گزینه‌های 35 ساله آمریکا برنمی‌آید

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تکرار یاوه گویی های سران آمریکا علیه ایران مبنی بر قرار داشتن تمامی گزینه ها بر روی میز، گفت: ملت ایران در 35 سال گذشته اثبات کرده که از هیچ کدام از گزینه های روی میز آمریکا هراسی ندارد.
حجت الاسلام يعقوبي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بعد از ظهر پنج شنبه در نخستین یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد که با حضور مسؤولان، روحانیان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و سایر اقشار مختلف جامعه در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: شهدا اسناد محکم انقلاب اسلامی هستند چرا که با جانفشانی خود، در برابر بزرگترین قدرتهای دنیا به مقابله برخاسته و انقلاب اسلامی ایران را به الگوی ملت های جهان تبدیل کردند.
وی با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند که یک ملت با عزت اسلامی می‌تواند با قدرت‌های بزرگ مبارزه کند و در مقابل آنان شجاعانه بایستد، افزود: شهدا هنرمندترین هنرمندان جامعه اسلامی به شمار می روند که با اهدای خون خود اثری زیبا و ماندگار خلق کردند.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر پاسداری از انقلاب و ارزش های اسلامی در جامعه، اظهار داشت: اگر نسبت به انقلاب ناسپاسی کنیم ممکن است دشمن این سفره گسترده را از ما بگیرد به همین دلیل می باید هوشیار باشیم و از انقلاب خود حفاظت و حراست کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نباید تغییر و تحولات سیاسی ما را خسته کرده و موجب عقب نشینی ما از آرمان های نظام شود، تصریح کرد: باید امام خمینی(ره) و شهدا الگوی همیشگی ما باشند چرا که امام و شهدا سندهای افتخار نظام اسلامی به شمار می روند و امروز هم اگر کسی به انقلاب امام خمینی(ره) چپ نگاه کند ملت ایران با الگوپذیری از این سندهای روشن، با تمام وجود در برابر آنها ایستادگی می کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: شهدای نظام و انقلاب زیبنده بزرگترین و باارزش ترین مدال ها هستند چرا که بیش از همه برای ملت ایران شادابی، عزت و سربلندی خلق کردند.
 شهدا باران رحمت الهی بر نظام اسلامی هستند
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی انسان را به دو دسته خوش یمن و مبارک و نیز انسان‌های عصیانگر تقسیم بندی کرد و گفت: انسان‌های مبارک نشاط آفریده، شادابی و سرسبزی خلق می‌کنند و باران‌های رحمت الهی بر روی زمین به شمار می روند.
وی اضافه کرد: شهدا از انسان‌هایی هستند که باران رحمت الهی را بر روی نظام اسلامی باراندند و با شهادت خود علاوه بر ایجاد نعمت، نشاط و معنویت در کشور، نظام اسلامی را نیز در دنیا سربلند کردند.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که شهدا همان امام صالحی هستند که به منزله باران همواره می‌بارند تا جامعه دچار افسردگی نشوند، افزود: امروز هم اگر شهدا و یادواره های شهدا نباشد ممکن است جامعه ما افسرده شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شهدا را ولی نعمتان نظام اسلامی دانست و گفت: شهدا بهترین‌ الگو برای نسل های مختلف به شمار می روند و همواره به عنوان یک قهرمان در دل ملت جای دارند.
به گفته وی شهدا همواره پیشتازان ولایت مداری بوده و با این خصلت نیک، الگوی ملت برای ولایت‌پذیری صد‌درصدی محسوب می شوند چرا که به فرمان ولایت، عاشقانه و خالصانه در مقابل دشمن متجاوز مقاومت کرده و پیروز شدند.
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی عنوان کرد: شهدا چند ویژگی شاخص دارند و ما باید با شناخت این وی‍ژگی ها سعی کنیم راه آنها را به خوبی ادامه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهدا در عمل خیلی از دیگران جلوتر بوده و با سرعت زیاد در همه امور خیر پیشتاز بودند و ما نیز باید اکنون شهدا را امام و جلودار حرکت‌های خود بدانیم و همانند آنها در مقابل دشمنان و استکبار ایستادگی کنیم.
وی عنوان کرد: البته شهدای انقلاب و دفاع مقدس در شرایطی که تازه انقلاب اسلامی شده بود و هنوز کشور آمادگی کافی نداشت به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند اما با این وجود با تمام توان در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و شهد شیرین شهادت را نوشیدند.
 ملت ایران با اشاره رهبری دشمن متجاوز را سرکوب می کند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون شرایط نظام اسلامی تغییر زیادی کرده و با ابتدای انقلاب متفاوت است و اگر دشمنان نظام اسلامی نگاه چپ به این آب و خاک داشته باشند ملت ما با تأسی از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با اشاره رهبر انقلاب، آنها را سر جای خودشان می نشانند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تکرار یاوه گویی های سران آمریکا علیه ایران مبنی بر قرار داشتن تمامی گزینه ها بر روی میز، گفت: ملت ایران در طول 35 سال گذشته اثبات کرده که از هیچ کدام از گزینه های روی میز آمریکا هراسی ندارد.
وی عنوان کرد: شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل مین‌هایی که آمریکا در حمایت از رژیم صدام کار گذاشته بود؛ برای بر روی مین رفتن و باز شدن معبر از یکدیگر پیشی می گرفتند و اکنون نیز مطمئن باشید که همان ملت در برابر گزینه های روی میز آمریکا کوتاه نمی آید.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که این‌گونه تهدیدها برای ملت و نظام جمهوری اسلامی تازگی ندارد، خطاب به دشمنان گفت: شما تصور نکنید که با یک توافقنامه ملت را از ارزش‌های انقلاب دور کرده‌اید چرا که اگر این ملت انقلابی مشاهده کند که دشمن به این آب و خاک چپ نگاه می‌کند با اشاره رهبری با پا خواسته و در برابر تمام دنیای شما ایستادگی خواهد کرد.
وی آمریکا را آفتی برای ملت های دنیا دانست که همانند ملخ به جان دنیای سبز افتاده و به دنبال خرابی، ناامنی و آسیب است و تا این خرابی را به بار نیاورد و به پایان مسیر نرسد دست از ویرانی بر نمی دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که موضع گیری و اقدامات آمریکا نشان می دهد که جنگ آنها علیه نظام اسلامی هنوز به پایان نرسیده است، تصریح کرد: دشمنان پس از شکست در جبهه سخت، به جنگ نرم روی آورده اند و اکنون ما باید همانند شهدا هوشیار بوده و هیچ گاه فراموش نکنیم که شهدا برای حفاظت و حراست از انقلاب و کشور چه اقدامات و مجاهدت هایی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نباید بگذاریم تا ارزش‌های انقلاب و اسلام با برخی برنامه‌ها زیر سؤال برود، تصریح کرد: برگزاری مجالس لهو و لعب دل شهدا را به درد می‌آورد و ملت مسلمان ایران نباید بگذارند که این گونه اقدامات ارزش‌های انقلاب و نظام را همانند موریانه از داخل تهی کنند چرا که در آن صورت در دنیای باقی مورد شفاعت شهدا قرار نخواهیم گرفت.
گفتنی است، بر اساس برنامه قرار بود سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مهمان ویژه در یادواره امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد سخنرانی کند اما وی به دلیل شرایط جوی و مشکل پرواز، نتوانست در این یادواره شرکت کند.
در این مراسم معنوی از تمبر یادبود امیران، سرداران و 835 شهید بجنورد رونمایی شد.
قابل ذکر است، استان خراسان شمالی دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده دارد که در طول دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.
مردم شهرستان بجنورد در دوران دفاع مقدس 347 بسیجی، 259 ارتشی، 172 پاسدار، 25 امیر و سردار را تقدیم انقلاب کرده اند./9314/پ201/س
ارسال نظرات