۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۰۹۴
وزیر کشور در دیدار آیت الله نوری همدانی:

آمریکا قابل اعتماد نیست اما موظف به دفع شر هستیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور دولتمردان آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و در توجیه علت ادامه روند مذاکرات، گفت: ما موظف به دفع شر هستیم و مذاکرات نیز در همین راستا انجام می شود.
رحماني فضلي ديدار وزير کشور با مراجع تقليد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید به تشریح عملکرد چند ماهه دولت پرداخت.

وی با بیان این که طرف مقابل ما در نشست ژنو قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: ما موظف هستیم دفع شر کنیم؛ با نشست‌هایی که صورت گرفت توانستیم گام‌های اولیه را به خوبی برداریم و گشایشی در حوزه سیاسی ایجاد شد.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، اما اولویت ما در این مدت مسأله اقتصادی بود چراکه مردم در این زمینه نگرانی داشتند؛ شما نیز در این مورد توصیه‌های فراوانی داشتید.

وزیر کشور در توضیح فعالیت‌های دولت در حوزه خارجی، گفت: شرایطی برای ما ایجاد شده بود که کشور ما در عرصه بین المللی در انزوا بود؛ بعد از انتخابات خود آنها برای برقراری ارتباط استقبال کرده و از آقای روحانی دعوت کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به پیشنهاد رییس جمهور در سازمان ملل، ابراز داشت: پیشنهاد تلاش برای جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری، رأی بالایی آورد؛ هرچند در داخل به این موضوع آنچنان پرداخته نشد اما این امر بسیار تأثیرگذار بود، همواره در عرصه بین المللی بحث اسلام هراسی و ضد حقوق بشر بودن ایران مطرح بود که بعد از این پیشنهاد چنین مسائلی حل شد.

وی در تشریح دستاوردهای دولت در حوزه خارجی، گفت: در سفر رییس جمهور به داووس استقبال خوبی از سخنان ایشان شد؛ تیمی از کشور فرانسه در ایران هستند و برای سرمایه‌ گذاری در بخش‌های مختلف مشغول ارزیابی هستند؛ رؤسای جمهور منطقه رفت و آمد دارند و آن فضا در عرصه بین المللی شکسته شد؛ ما باید هزینه‌ها را کم کنیم و به پیش برویم.

وزیر کشور با بیان این که در حوزه داخلی روز به روز وحدت و انسجام بیشتر می شود، گفت: اختلاف نظر همیشه هست اما این مسائل در چارچوب عقلانیت و قانون مطرح می شود و نگرانی از این جهت وجود ندارد؛ رهبر معظم انقلاب با تدابیر خود همواره راهنما و حامی دولت بوده است و ما نیز موظف خود را موظف می دانیم پیرو ایشان باشیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادی رشد منفی  متوقف شده و آمار و ارقام رشد هر ماه بهتر می شود؛ البته تأثیر آن هنوز در زندگی مردم مشهود نیست اما شیب آن به طرف بهتر شدن تغییر می کند.

وی در خصوص کنترل و امنیت مرزها، اظهار داشت: بیش از 95 درصد مرزها تحت کنترل کامل است در بقیه نقاط نیز برنامه‌هایی برای تقویت میزان کنترل داریم؛ تقریبا فعالیت اشرار در مرزها مهار شده‌ است؛ با این که در اکثر کشورهای همسایه مشکل امنیتی وجود دارد ما در کشور خود تقریبا هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وزیر کشور در توضیح کارهای دولت در حوزه رشدعلمی، تکنولوژی و تولید گفت: دولت بوجه خوبی برای سال آینده در این زمینه پیش بینی کرده است؛ مردم ما امیدوارند و ما سعی می کنیم با هدایت درست صحنه مشکلات را حل کنیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات