۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۱۲۱
شهردار تهران:

فاصله گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت عزت ما را خدشه دار می کند

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران گفت: در فرهنگ قرآنی از علما، بزرگان دینی و فقها این‌گونه دریافتیم که می‌توانیم جان، مال، آبرو، فرزندان و برادران خود را بدهیم اما حق نداریم در مقابل دشمن عزت خود را بدهیم، عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است.
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران محمى باقر قاليباف محمدباقر قاليباف در ديدار با آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران شامگاه پنج شنبه هفدهم بهمن ماه در نخستین سالگرد و یادواره سردار شهید حاج حسن شاطری، رییس ستاد بازسازی لبنان که به‌همت ستاد برگزاری یادواره این شهید و شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به این‌که همه ما مردم و ملت مدیون امام(ره) و شهدا هستیم، گفت: امام(ره) و شهدا انسانیت و آزادگی ما را در سایه اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند و به ما عزت دادند.

وی با بیان این‌که استقلال، آزادی، عزت و هرچه در حوزه مادی و معنوی داریم را مدیون امام(ره) و شهدا هستیم، افزود: امام(ره) و شهدا بودند که یکبار دیگر در این مقطع اسلام و اسلام سیاسی را احیا کردند، مسلمانی، مجاهدت و روحیه جهاد و شهادت را در این مقطع از زمان که اسلام در غربت بود، احیا کردند.

قالیباف با اشاره به این‌که بدون تردید شهید شاطری یکی از این شهدا، پیشگامان و پیش قراولان بود، ابراز داشت: وقتی در سال 1342 از امام خمینی(ره) پرسیدند، با کدام نفرات و سربازان در مقابل این رژیم تا دندان مسلح مبارزه می‌کنید؟ ایشان فرمودند سربازان من اکنون در قنداقه هستند، بدون تردید خطاب امام به بزرگان و شهدایی همچون شهید شاطری بود.

شهردار تهران ابراز داشت: شهید شاطری در یک خانواده متدین و انقلابی متولد شد، تحت رزق حلال پدر و تربیت اسلامی مادر و در سایه اهل بیت(ع) رشد کرد و در فجر انقلاب اسلامی در سایه امام خمینی(ره) قرار گرفت و این‌گونه درخشید و مصداق آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ» شد.

وی با بیان این‌که در سایه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که ریشه در نهضت امام حسین(ع) و عاشورا و کربلا دارد، فرزندانی تربیت شدند که مانند امیرمؤمنان(ع) جنگیدند، اظهار داشت: آنچه به ما عزت و قدرت می‌دهد تا جلوی زیاده خواهی‌های دشمنان را بگیریم، آنچه به فرزندان اسلام روحیه مقاومت و ایستادگی می‌دهد، این است که هر کجا هستیم، در سایه فرهنگ و روحیه جهادی باشیم.

قالیباف تأکید کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی این‌گونه شده که در عرصه‌های داخلی و خارجی هراس به دل دشمنان انداخته و تولید قدرت در کشور شکل گرفته که با اقتدار در مقابل آمریکا می‌ایستیم و فرصت فراهم شده که ملت‌ها به‌ویژه در خاورمیانه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و متحجرین ایستاده‌اند، به برکت روحیه جهادی و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ما است.

شهردار تهران با بیان این‌که اگر روزی از این فرهنگ فاصله بگیریم، عزت ما دچار خدشه می‌شود، ابراز داشت: در فرهنگ قرآنی از علما، بزرگان دینی و فقها این‌گونه دریافتیم که می‌توانیم جان، مال، آبرو، فرزندان و برادران خود را بدهیم اما حق نداریم در مقابل دشمن عزت خود را بدهیم، عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است، شهید شاطری‌ها نماینده این فرهنگ هستند که مکلف هستیم در این مسیر گام برداریم./956/پ202/ج

ارسال نظرات