۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۹۷۱۵۳
امام جمعه کاشان:

ملت ایران 22 بهمن پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی های آمریکا خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: 22 بهمن سالروز مختومه شدن پرونده 2 هزارو 500 ساله نظام شاهنشاهی در ایران و پرونده 50 ساله حکومت خاندان ظالم پهلوی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان اظهار داشت: 22 بهمن روز عزت و عظمت اسلام و مسلمانان جهان و پیروزی خون بر شمشیر است.

 

وی افزود: یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در 21 بهمن سال 57 رژیم با اعلام حکومت نظامی از ساعت 4 بعد از ظهر و خلوت شدن خیابان ها قصد کودتا و یا حمله به مقر امام را داشت تا با دستگیری امام و یارانش روند پیروزی انقلاب اسلامی را با مشکل روبرو سازد.

 

 آیت الله نمازی یاد آورشد: امام خمینی(ره) نیز در مقابل این توطئه رژیم ستم شاهی با هوشیاری، زیرکی و آینده نگری خود دستور داد مردم حکومت نظامی را شکسته و با حضور در خیابان ها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن را فراهم کردند.

 

خطیب جمعه کاشان گفت: به شکرانه این پیروزی بزرگ، ملت ایران روز 22 بهمن امسال با حضور همگانی خود در راهپیمایی روز" 22 بهمن" امسال به دنیا اعلام خواهد که ملت ایران زنده و پاینده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که "22 بهمن" هیچ کس نباید در خانه بماند مگر افرادی که توانایی حضور در راهپیمایی را ندارند تأکید کرد: ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی در روز 22 بهمن امسال پاسخ کوبنده ای را به دولتمردان آمریکایی و یاوه گویی های آنان خواهند داد.

 

وی افزود: ملت قهرمان ایران با حضور همگانی خود در راهپیمایی روز 22 بهمن امسال جواب دندان شکنی به تهدیدات اخیر اوباما، رییس جمهور آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه و شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا خواهند داد و با قدرت و با صلابت از اسلام و نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جوانان امروز ایران اسلامی از جنس جوانان فاتح فاو ، خیبر و دفاع مقدس هستند و از تهدیدها و تمامی گزینه های روی میز باقی مانده آمریکا کوچکترین هراسی ندارند.

 

آیت الله نمازی به آمریکا و هم پیمانان آمریکا هشدار دارد اگر دست از پا خطا کنند همانگونه که فرماندهی کل قوا و فرماندهان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی هشدار دادند طی مدت دو ساعت، تل آویوی بر روی نقشه کره زمین باقی نخواهد ماند.

 

خطبب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین والفجر8  در "20 بهمن"، گفت : عملیات غرورآفرین والفجر8 برای فتح جزیره فاو عراق به لحاظ نظامی چنان اهمیتی داشت که صدام اعلام کرده بود اگر نیروهای ایرانی بتوانند به فاو برسند کلید بصره را به آنها خواهد داد، اما به قول خودش عمل نکرد.

 

وی افزود: در این عملیات جوانان دلاور رزمنده ایران علاوه بر تصرف 800 کیلومتر مربع از خاک دشمن ، 3 هزار نفر از نیروهای ارتش بعث به اسارت درآمدند، 50 هزار نفر از سربازان عراقی کشته و زخمی شدند، یکهزار و 150  دستگاه تانک و نفربر و خودرو ، 150 قبضه توپ، 45 فروند هواپیما، 10 فروند هلی کوپتر و سه فروند ناوچه دشمن به دست رزمندگان اسلام منهدم شد.

 

به گفته وی ، غرب و آمریکا، حامیان صدام که تا پیش از این عملیات هر نقطه از خاک ایران که به دست نیروی های عراق اشغال می شد، سکوت می کردند با تصرف فاو به تکاپو افتادند و شورای امنیت در قعطنامه ای خواستار برگشتن ایران و عراق به مرزهای بین المللی شد.

 

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به "19 بهمن" سالروز اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی با امام(ره) گفت: دیدار تاریخی همافران جوان با امام(ره) قابل وصف و توصیف نبود، جوانانی که با وجود خفقان رژیم پهلوی با بر هم ریختن شیرازه نیروی هوایی زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

 

وی افزود: جوانان با ایمان و شجاع نیروهایی هوایی جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز نقش معجزه آسایی در پیروزی نیروهای رزمنده داشتند.

 

خطیب جمعه کاشان همچنین با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: شیعه امام حسن عسگری (ع) باید با برداران دینی خود یکرنگ و در مواقع گرفتاری یار و یاور یکدیگر باشند.

 

آیت الله نمازی در ادامه فرارسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) را به ملت ایران تسلیت گفت و افزود: حضور این بانوی گرامی اسلام در ایران و قم افتخار بزرگی است که نصیب ملت ایران شده است./939/پ202/ب

ارسال نظرات