۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۱۵۶
امام جمعه نجف آباد:

وحدت و پیروی از ولی فقیه رمز شکست فرعونیان زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در خطبه های نماز جمعه این هفته، وحدت و پیروی از ولی فقیه را رمز شکست فرعونیان زمان دانست.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، بیعت نظامیان در "19 بهمن" 57 را ضربه مهلکی بر پیکره رژیم و دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: در این روز نیروهای هوایی ارتش در اقدامی دست به بیعت با رهبر انقلاب زدند و همین امر سبب تزلزل بیش از حد رژیم شد.

 

وی یادآوری روزهای انقلاب را واجب و دستور خداوند دانست و بیان داشت: خداوند در آیات مختلفی از قرآن کریم به بیان حوادثی از جنگ های بدر، احد و خندق اشاره کرده است که هر مسلمانی بارها این آیات را تلاوت نموده و این گواهی است بر یادآوری اتفاقاتی که بر امت مسلمان می گذرد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به قدرت و صلابت حضرت امام در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب گفت: امام خمینی(ره) با دستور به شکستن حکومت نظامی و سقوط رژیم پهلوی بار دیگر داستان بنی اسرائیل و عبور از رودخانه نیل و غرق شدن فرعونیان را به جهانیان نشان داد.

 

وی اخلاص، وحدت، هدایت و رهبری مردم به دست امام خمینی(ره) و یک صدا بودن مردم را از جمله عوامل مهم در پیروزی انقلاب بر شمردند که سبب شد تا کاخ یزدیان زمان به یکباره فرو ریزد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از جمله وظیفه امروز را پیروی از ولی فقیه زمان عنوان کرد و افزود: اکنون نهال انقلاب بعد از 35 سال به جوان برومندی در جهان تبدیل شده است و برای ادامه این پیروزی باید همان رموز موفقیت در انقلاب که اخلاص، وحدت و پیروی از رهبری بود، ادامه پیدا کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: افتخارات و پیشرفت هایی که در این 35 سال به دست آمده است، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست ولی نباید به این پیشرفت ها مغرور شده و از دشمن غفلت کنیم که دشمن در تمام این 35 سال به دنبال شکست و نابودی کشور ایران و مسلمانان بوده است و از هیچ حربه ای فروگذار نکرده است.

 

امام جمعه نجف آباد داشتن عزت را سرلوحه برنامه های سیاسی کشور دانست و افزود: برای شکر نعمت انقلاب و حفظ آن باید در زمینه های سیاسی هوشیار، در زمینه های اقتصادی فعال و سخت کوش و در عین حال رعایت صرفه جویی را لحاظ کنیم.

 

وی در ادامه درباره سهل انگاری دولت در زمینه توزیع سبد کالا متذکر شد که باید کرامت مردم در این گونه موارد در نظر گرفته شود آن هم مردمی که نشان دادند در تمام زمینه ها در صحنه هستند و هیچ گاه تن به ذلت نخواهند داد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه ها، تقوا را رمز پذیرش اعمال عنوان کرد و افزود: انسان برای رسیدن به عالی ترین درجات بهشت و رضوان الهی، باید به تقوای الهی برسد که از مهم ترین سفارش های انبیاء و اولیاء و از عمده سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه داشتن تقوا است.

 

وی در ادامه مباحث هفته های قبل به نشانه های انسان متواضع اشاره کرد و گفت: با توجه به سخنان ائمه معصومین(ع) از جمله نشانه های تواضع، سلام کردن در برابر دیگران است آن هم به دور از ملاحظه جایگاه اجتماعی، مالی و سنی که شخص دارا است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد سلام را از جمله مسائل برطرف کننده نزاع های خانوادگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: یکی از اسمای خداوند، سلام است و آغاز کردن سخن به سلام سبب ایجاد نورانیت در قلوب افراد خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: از دیگر نشانه های تواضع متوقع نبودن در برابر انجام اعمال و کارهای نیک است که انسان وقتی عملی را برای رضای خداوند انجام می دهد، نباید به دنبال گرفتن پاداش از دیگران باشد و داشتن تواضع در زندگی سبب خواهد شد که بسیاری از ملاک های ساختگی برای ارزش انسان از میان برداشته شود.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) بیان داشت: این امام همام در سخت ترین شرایط زندگی با ارتباط با شبکه وکلا زمینه سازی غیبت حجت خدا را برای مسلمانان فراهم کرد.

 

وی در ادامه افزود: امام حسن عسگری(ع) در یکی از فرمایشاتشان، بلا و سختی را از جمله نعمت های بزرگ الهی می دانند و تنها کسانی به مفهوم این جمله خواهند رسید که به درجه ایمان واقعی رسیده باشند تا بلا و مصیبت های زندگی دنیا را لطف و رحمت خداوند بدانند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز شهادت فاطمه معصومه(س) در هفته آینده، این بانوی با عظمت را زینبی دیگر در راه دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و گفت: زیارتگاه این بانوی مکرم یکی از شهرهای نور و علم و قیام است که براساس روایات وارده، قیام برای تقویت و ظهور حجت خداوند از این شهر آغاز می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: عظمت این شهر از لحاظ جایگاه علمی و علوم اهل بیت(ع) بستر مناسبی است برای جوانان و در این زمان به صورت یک تکلیف است تا علوم آل محمد(ع) را آموخته و هم در زمینه تبلیغ در سراسر جهان بکوشند و هم زمینه را برای جوابگویی به شبهات دینی فراهم آورند.

  

حجت الاسلام حسناتی در پایان خطبه ها با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن آن را از اوجب واجبات دانست و گفت: حتی در این زمان که کشور به استقرار رسیده است، باید در صحنه حضور پیدا کنیم و این حضور سبب تداوم هر چه بیشتر راه انقلاب خواهد شد. /939/پ202/ب

ارسال نظرات