۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۹۷۱۶۶
نماینده ولی فقیه در کرمان:

اسلام‌گرایی مردم ایران عامل پیروزی در برابر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری اسلام‌گرایی مردم را عامل مهمی در پیروزی انقلاب ایران برشمرد و گفت: استکبار جهانی و صهیونیسم از کلمه اسلام وحشت و هراس دارد.
 سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیحیی‌جعفری امام‌جمعه‌ کرمان‌ در خطبه‌های امروز این شهر، گفت: تاریخ اقوام و ملت‌های پیشین نشان می‌دهدکه حرص و‌ طمع نسبت به ثروت و مقام یکی ازمهم‌ترین دلایل نابودی آن‌ها بوده‌است.

نماینده ‌ولی فقیه در استان کرمان افزود: کسب‌ثروت برای انسان و یک‌جامعه ارزش است ولی نباید از حد معمول فراتر رود و اگر از حد معقول بالاتر رود، مورد مذمت دین است.

وی با اشاره به سخنانی ازامام رضا(ع) گفت: حریص شدن برای حل نیاز‌ها و مشکلات مردم و جامعه و ایجاد سرور و شادمانی در مردم، نه نتها اشکال ندارد بلکه امری پسندیده است.

وی درادامه در بیان ارزش‌های اخلاقی گفت: تواضع یک نعمت است و انسان متواضع مورد لطف خداوند قرار گرفته است.

حجت الاسلام جعفری افزود: اسراف و استفاده‌های بی‌مورد در زندگی های ما زیاد شده است و در وضعیت فعلی همه باید در مصرف گاز و برق و آب نهایت درست مصرف کردن و قناعت را داشته باشیم.

وی بیان کرد: طیق بیانات نورانی حضرت‌علی(ع) بی‌نیازی در قناعت است و باید قانع باشیم تا نیازمند نشویم.

امام جمعه کرمان گفت: ما نباید در هر جایی به دنبال عزت باشیم‌ چرا که عزت در اطاعت و بندگی خداست بنابراین باید عزت را از خداوند خواست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه اسلام‌گرایی مردم را عامل مهمی در پیروزی انقلاب ایران برشمرد و گفت: استکبار جهانی و صهیونیسم از کلمه اسلام و حشت و هراس دارد.

وی با تحلیل مسائل و حوادث موجود در منطقه افزود: نبود یک رهبری بصیر و فهیم یکی ازمهم‌ترین دلائل شکست انقلاب‌های منطقه است و فرق انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها هم دراین نکته نهفته است که انقلاب اسلامی با وجود یک رهبر فقیه و حکیم به پیروزی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: به عنوان یک واقعیت، تئوری ولایت فقیه و وقوع آن با کمک و همیاری مردم مسلمان باعث شد انقلاب به‌پیروزی برسد و اگر الان نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با همت مسؤولان و همکاری مردم برطرف شود.

وی با اشاره به حوادث کشور مصر گفت: تنها عامل برگشت امنیت و آسایش به کشور مصر صلح و آشتی بین احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی مردم این کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری درپایان با اشاره به وضعیت فعلی مملکت گفت: دولت تدبیر وامید خردمندانه حرکت می‌کند ولی جای نقد و بررسی برخی از کارها وجود دارد و نباید چشم‌ها را ببندیم و بدون شناخت قضاوت کنیم./970/پ201/س

 

ارسال نظرات