۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۱۹۵
حجت الاسلام رضوانی نسب:

نمی توان روحیه استکبار ستیزی را از ملت گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر فردوس با اشاره به این که برخی گمان می کنند زمینه ای بوجود آمده تا روحیه استکبار ستیزی را کنار بزنند، گفت: این مسأله از مبانی دینی ما و غیر قابل تغییر است.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، امام جمعه شهر فردوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک ایام دهه فجر با اشاره به مسائل سیاسی یک ماه گذشته، خاطرنشان کرد: برخی در بعضی محافل مطالبی را مطرح می کنند که نشان می دهد با ارتباطاتی که برقرار شده، اینها فکر می کنند زمینه ای ایجاد شده تا روحیه استکبار ستیزی را از میان برداریم.

وی افزود: مبانی دینی ما غیر قابل تغییر است یکی از آنها بحث استکبار ستیزی است و تا زمانی که آنها خوی استکباری دارند ما باید در مقابل شان ایستادگی کنیم؛ اگر سر فرود بیاوریم یعنی ذلت را پذیرفته ایم.

امام جمعه شهر فردوس شعار هیهات منه الذلة را معیاری برای همه مسلمانان و آیندگان دانست و گفت: این سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که باید رعایت شود؛ امام(ره) نیز در شکل گیری انقلاب دقیقا این سیره را به کار برد و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید بسیاری بر آن دارند بنابراین ما نیز باید این راه را دنبال کنیم.

حجت الاسلام رضوانی نسب یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی را استکبار ستیزی خواند و اظهار داشت: این مسأله منحصر در این ایام نیست و ریشه در اعتقادات دینی و قرآنی ما دارد؛ نبرد بین حق و باطل و تمیز دادن این دو جبهه یکی از ملاک های بسیار مهم است.

وی افزود: در سنت و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می بینید که به این مطلب بسیار تأکید داشته اند؛ میان اهل بیت(ع) به ویژه در جریان عاشورای امام حسین(ع) این مسأله بسیار نمود و بروز داشته است.

امام جمعه فردوس با تأکید بر این که نمی توان حق و باطل را با یکجا جمع کرد، گفت: هر جریانی یا حق است یا باطل، چیز بینابین نداریم؛ مصداق بارز جبهه باطل امروزه استکبار جهانی است به همین خاطر یکی از مبانی امام(ره) در نظام اسلامی مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان این که باید همیشه نسبت به جریان استکبار موضع گرفت، ابراز داشت: فرقی نمی کند در چه برحه ای از زمان هستیم؛ نباید صرفا در ایام دهه فجر به این مسأله توجه پیدا کنیم.

وی دقت در مبانی اندیشه های امام(ره) و رهبری را بسیار ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته اند که نباید در برابر استکبار سر فرود بیاوریم؛ عزت اسلام و مسلمین، مصلحت نظام و انقلاب ایجاب می کند در مقابل استکبار ایستادگی کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات