۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۲۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی درصدد تحقق حکومت عدل علوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مردم با رهبری مرجع دینی امام خمینی(ره) این انقلاب با عظمت را ایجاد کردند،گفت : انقلاب اسلامی یک شاخصه اصلی به نام اسلامیت داشته وشعارهای آن استقلال، آزادی وجمهوری اسلامی بود.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه جمعه شب در سومین یادواره شهدای روستاهای طوله کلا وگالشکلا از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل با بیان این که مردم با رهبری مرجع دینی امام خمینی(ره) این انقلاب با عظمت را ایجاد کردند، گفت: انقلاب اسلامی یک شاخصه اصلی به نام اسلامیت داشته و شعارهای آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

 

امام جمعه سابق آمل، افزود: آن چه که مردم در انقلاب اسلامی به دنبال آن بودند حکومت عدل علی (ع) بود تا انقلابی براساس دستورات دینی ایجاد شود.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی، تصریح کرد: حضور در چنین مجالسی ارزنده بوده و  این گونه یادواره های شهدا مجلس امام حسین(ع) است و ما در این برنامه ها به عنوان توسل شرکت می کنیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از مجالس معنوی به بهترین نحو ممکن استفاده کند، بیان داشت: ما از مجالس امام حسین(ع) خیلی استفاده نمی کنیم چراکه ظرفیت بی نهایت و استفاده اندک است که نباید این گونه باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که شهدا در اوج ادب قرار داشته و از ارزش گرانقدری برخوردار بودند، گفت: ادب به معنای اطاعت از پروردگار متعال بوده و هرکسی مطیع خدا باشد مودب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: انسان باید همواره به امر پروردگار خود احترام گذاشته و اگر خدایی ناکرده انسانی نسبت به امر حضرت حق بی اعتنا باشد نشانگر بی ادبی او بوده که در تاریخ محو می شود و اگر هم نام او در تاریخ باشد با لعن و نفرین همراه است.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که دین مبین اسلام دین ادب، محبت و انسان سازی است، افزود: کسانی که به عقل و ادب رسیدند همه چیز را فدای خدا می کنند که امام حسین(ع) به عنوان سرور شهدا به ما آموخت اگر بخواهیم بمانیم باید فرامین و اوامر الهی را انجام دهیم که این راه جاودانه شدن است.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی با تاکید بر این که شهدا به عشق امام حسین(ع) و ارادت به آن حضرت در این راه گام نهادند، خاطرنشان کرد: این بزرگواران از مقام نورانی امام حسین(ع) به خوبی استفاده کردند که ما هم باید این گونه باشیم و راه و رسم زندگی را در سیره این عزیزان جستجو کنیم.

 

وی با بیان این که شهدا برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود از همه چیز گذشتند، گفت: شهدا درس اخلاص و فداکاری به ما آموخته و نشان دادند اگر خواستار سعادت دنیوی و اخروی هستیم باید در مسیر نورانی اهل بیت معصومین(ع) گام برداریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که پیشرفت های ما در عرصه های مختلف و نشست های هسته ای به برکت خون شهیدان است، گفت: شهدای عزیز انقلاب اسلامی زمینه لازم را برای چنین دستاوردهای ارزنده ای آماده کردند.

 

امام جمعه سابق آمل با اشاره به این که امروز ایران اسلامی در دنیا مطرح است، افزود: این ها همه از برکات و آثار فرهنگ دینی و شهادت طلبی است که باید آن را قدر بدانیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات