۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۹۷۲۶۷
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

حضور بی‌منت و صادقانه روحانیت در صحنه‌های مختلف سرنوشت‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب همواره اثرگذار و تعیین کننده بوده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با پیشگامی روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‏الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، بعد از ظهر امروز در جمع معاونان تهذیب مدارس علمیه استان در گرگان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اگر مردم، روحانیت را جدا از خود می‏دیدند هیچ گاه شاهد تبعیت و دنباله‏روی آنها نبودیم.

 

وی افزود: حمایت مردم از روحانیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و 35 سال بعد از آن بیانگر اعتماد مردم به روحانیت است و برای حفظ این سرمایه عظیم و گران‏بها، روحانیت باید منش و روش گذشته خود را حفظ کند.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: در تاریخ تشیع، هیچ گاه علما به دنبال مادیات و کسب قدرت نبودند و دلیل مهم همراهی مردم با روحانیت همین مسأله است.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب همواره اثرگذار و تعیین کننده بوده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با پیشگامی روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که روحانیت در 35 سال اخیر همواره در عرصه های مختلف این انقلاب نقشی تعیین کننده داشته است، گفت: حضور روحانیت آگاه و با بصیرت در صحنه های مختلف انقلاب همواره موجب عصبانیت دشمنان نظام بوده است.

 

حجت‏الاسلام ملکی با اشاره به اهمیت تهذیب در جامعه ادامه داد: اهمیت تهذیب نه تنها از آموزش کمتر نیست بلکه از نظر رتبه مقدم بر آن نیز هست، زیرا عالم غیر مهذب نه تنها سودی برای جامعه ندارد، بلکه اثرات منفی نیز از خود بر جای می‏گذارد.

 

به گفته وی،  اگر مهذب غیرعالم سودی برای جامعه نداشته باشد، به یقین مخرب هم نیست و حتی گلیم خود را از آب بیرون می‏کشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که روحانیت پیش‏قدم انقلاب اسلامی بود، گفت: خودسازی، رعایت شئونات طلبگی و ساده‏زیستی  باید همواره مورد توجه روحانیت روحانیت قرار گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به آیه 46 سوره سباء تاکید کرد: امام خمینی(ره) بارزترین و کامل‏ترین مصداق این آیه شریفه است تا جایی که محکم و استوار رنج آوارگی و دوری از وطن را به خود خرید، اما به هیچ‏ عنوان از اهداف الهی خود دست نکشید. 

 

حجت‏الاسلام ملکی تصریح کرد: رابطه امام راحل با مردم به ویژه نسل جوان به گونه‏ای بود که وقتی خبر ناراحتی قلبی ایشان اعلام شد جوانان این سرزمین حاضر به اهدای قلب خود شدند.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه طلاب که 15 اسفند ماه آینده برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات فرصت مناسبی برای سوق دادن طلبه‏ها به موضوعات مربوط به تهذیب است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که فهم قرآن از حفظ آن مهم تر است، حفظ قرآن را زمینه تدبر در آیات الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید از فرصت های موجود در جهت تدبر در مفاهیم آیات الهی به خوبی بهره گیرند./950/پ202/س

ارسال نظرات