۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۹۷۲۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مفاهیم منحصر به فرد انقلاب اسلامی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در رهنمودهای رهبر انقلاب، گفت: پویایی و مفاهیم منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران، ملت های دنیا را به سمت ارزش های اسلامی جذب کرده و زمینه ترویج انقلاب اسلامی ایران را فراهم می کند.
حجت الاسلام روحاني مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز شنبه در جمع اعضای ستاد دهه فجر استان، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران که در بهمن ماه سال 57 متولد شد؛ انقلابی بر پایه ارزش ها و آرمان های اسلامی بود و به همین دلیل نیز در عین داشتن اهداف سیاسی و اجتماعی، تمدن و جهان بینی اسلامی را سرلوحه برنامه های خود قرار داد.
وی اظهار داشت: در 35 سال گذشته دشمنان نظام اسلامی همواره سعی کرده اند تا از انقلاب اسلامی ایران چهره ای خشن، ضدفرهنگی و متجاوز ترسیم کنند اما بیداری اسلامی ملت های مسلمان منطقه و تولد دوباره ارزش های اسلامی در جهان نشان داد که انقلاب اسلامی ایران نقش غیرقابل انکاری در بیداری مسلمانان و احیای ارزش های اسلامی داشته است.
حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در همین راستا رهبر انقلاب اسلامی همواره بر مفاهیم بکر و تازه روح انقلاب اسلامی ایران تأکید دارند، افزود: مقام معظم رهبری در سال های گذشته همیشه به مفاهیم بکر انقلاب اسلامی و مشترکات و اختصاصات منحصر به فرد آن با دیگر مکاتب دنیا تأکید کرده اند چرا که معتقدند پویایی و مفاهیم منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران، ملت های دنیا را به سمت ارزش های اسلامی جذب کرده و زمینه ترویج انقلاب اسلامی ایران را فراهم می کند.
به گفته وی مهم ترین هدف انقلاب اسلامی ایران نیز انتقال ارزش های اسلامی و معارف الهی به سراسر دنیا و تبیین مفاهیم دینی است و در این زمینه بایستی اختصاصات انقلاب که در دیگر مکاتب و جریان های فکری و نحله های مختلف دنیا وجود ندارد برجسته و بیان شود.
حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در نگاه امام خمینی(ره) منظور از ترویج انقلاب اسلامی به جهان، انتقال ارزش های اسلامی و معنوی و رساندن ندای الهی به گوش جهانیان است، افزود: راهکار تحقق این هدف استفاده از تمامی ابزارها و امکانات پیام رسانی است.
وی عنوان کرد: در این راستا باید با استفاده از راهکارهای موجود همچون دعوت و تبیین مفاهیم و معارف اسلامی در جهان، معرفی و تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، فراهم آوردن زمینه های مناسب برای گفتگوی تمدن ها و فرهنگ ها، تقویت وحدت امت اسلامی، احیای فرهنگ اهل بیت(ع)، ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی و ... برای تحقق این هدف والا تلاش کنیم.
حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه انقلاب اسلامی ایران را یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویدادهای قرن در جهان دانست و گفت: این انقلاب برکات فراوانی برای مردم ایران و جهان داشت.
وی با قرائت آیه شریف« ... نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ ...»، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحقق این وعده الهی برای رهایی مستضعفان و حاکمیت آنها در جوامع انسانی بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران همچون چراغی راه رهایی ملت ها از چنگ ظلم و ستم و رسیدن به زندگی دنیوی و اخروی بهتر را روشن کرده و امید می رود ملت ها در نور این انقلاب از ظلمت ها رهایی یابند./9314/پ202/س
ارسال نظرات