۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۳۰۷

آمریکا مجبور به عذرخواهی از اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ وزارت امورخارجه آمریکا از روسیه به خاطر آنچه نقش این کشور در انتشار مکالمه ضبط شده تلفنی معاون وزیر امورخارجه آمریکا با سفیر آمریکا در اوکراین خوانده شده انتقاد کرد.
آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، وزارت امورخارجه آمریکا از روسیه به خاطر آنچه نقش این کشور در انتشار مکالمه ضبط شده تلفنی معاون وزیر امورخارجه آمریکا با سفیر آمریکا در اوکراین خوانده شده انتقاد کرد.


در این مکالمه صدای ویکتوریا نولاند شنیده می شود که از کلمات زشت و دشنام بر علیه اتحادیه اروپا استفاده می کند. موضوع مکالمه مسائل مربوط به تلاش های بین المللی در ارتباط با نا آرامی های اوکراین بوده است.


این مکالمه در یوتیوب و با زیرنویس روسی منتشر شده که احتمال می رود یک منبع دوست روسیه آن را منتشر کرده است.


جن ساکی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به توییتر یک سیاست مدار روسیه اشاره کردند که هفت ساعت قبل از انتشار مکالمه مورد نظر در یوتیوب از وقوع چنین مکالمه ضبط شده ای خبر داده و آن را تبلیغ کرده بود.


گفته می شود که سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا و معاون وزیر امورخارجه آمریکا پس از این افشاگری مجبور شدند با همتایان خود در اتحادیه اروپا تماس گرفته و از آنان عذر خواهی کنند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات