۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۹۷۳۲۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم:

ایران به صادر کننده تسلیحات نظامی تبدیل شده است/ آمریکا اگر جرأت دارد گزینه نظامی را عملی کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با تأکید بر این‌که ارتباط با کشورهای دیگر باید منوط به حفظ حقوق متقابل شود، گفت: رهبری و نظام ما به هیچ وجه به سمتی نمی‌روند که نظام سلطه خوشحال شود.
ایران به صادر کننده تسلیحات نظامی تبدیل شده است/ آمریکا اگر جرأت دارد گزینه نظامی را عملی کند مراسم گراميداشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مراسم گراميداشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شب گذشته در جشن انقلاب اسلامی که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست،‌ گفت: این انقلاب با هیچ یک از نظریات انقلابی تبیین نمی‌شود، چرا که دارای حادثه‌ای منحصر به فرد و شاخصه‌های ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: نوع رهبری امام خمینی(ره) نیز در مقایسه سایر رهبران اجتماعی جهان متفاوت است، چرا که ایشان پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) بوده و با انگیزه الهی انقلاب کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: افزون‌بر ملت مسلمان ایران،‌ مسلمانان سایر نقاط دیگر جهان نیز انتظارات ویژه‌ای از جمهوری اسلامی داشته و همگان نگاهی ایده‌آل و آرمانی به این انقلاب دارند.

وی افزود: نعمت حاکمیت نظام اسلامی، آزادی، استقلال، بهره‌مندی از توان داخل کشور از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ولایت فقیه عامل اقتدار و پیشرفت کشور است

سردار دهقان با تأکید بر این‌که ولایت مطلقه فقیه عامل اقتدار و پیشرفت کشور است، بیان داشت: تمام انسجام و حرکت روبه پیشرفت ملت ایران به سبب اصل ولایت مطلقه فقیه که سبب ترقی می‌شود است.

وی تصریح کرد: تکیه جمهوری اسلامی به رأی مردم است که آن را می‌توان در انتخابات مختلف مشاهده کرد، بیشترین توجه و همت مردم نیز حفظ خواسته‌ها، ارزش‌ها دینی، انقلابی و آرمان‌ها است.

وزیر دفاع پشتیبانی و نیروهای مسلح نقش دادن به مردم را سبب آماده کردن آن‌ها برای پذیرش مسؤولیت خواند، خاطرنشان کرد: مردم با رأی دادن نسبت به گام‌های آینده نقش خود را ایفا می‌کنند،حتی تمام مدیران به طور مستقیم یا غیر مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: همه ملت‌ها به نوعی از آزادی کامل برخوردار نبوده و مرحله‌ای محدود هستند، در حالی که در جمهوری اسلامی ایران مردم در تمام زمینه‌ها آزادی دارند، البته این آزادی مقید به حدود الهی و شرعی است.

جمهوری اسلامی ایران از استقلال سیاسی برخوردار است

سردار دهقان با اشاره به این‌که استقلال سیاسی که امروز نظام اسلامی از آن برخوردار است در هیچ نظامی دیده نمی‌شود،‌ تأکید کرد: امروز آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت مدعی حاکمیت بر جهان استقلال سیاسی ندارد.

وی ادامه داد: لابی صهیونیستی آنچنان قدرتمند است که تمام تصمیمات مقامات سیاسی آمریکا و حتی افکار عمومی را در راستای منافع خود جهت‌دهی می‌کند، در حالی که مسیر انقلاب و نظامی اسلامی جدا از هر الگوی سیاسی است.

وزیر دفاع پشتیبانی و نیروهای مسلح تحقیر نظام سلطه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در زمان پهلوی سفیر آمریکا به دربار ایران رفت و آمد داشته و دستورها را دیکته می‌کرد و هر زمانی که آمریکا می‌خواست نظام‌های سیاسی را تغییر می‌داد.

وی افزود: در حالی که امروز آمریکایی‌ها برای انجام کارهای مجبور به بررسی‌های فراوانی و پذیرش ریسک‌ها جدی هستند، ولی با این وجود در عمل اقداماتشان پر از اشتباه و ضرر است.

همزیستی و عدم پذیرش سلطه از ویژگی‌ها انقلاب است

سردار دهقان همزیستی و عدم سازش با نظام سلطه را از مؤلفه‌های مهم انقلاب اسلامی خواند و بیان داشت: آمریکا هنوز نتوانسته تمام ابعاد انقلاب ما را بپذیرد، چرا که نور، ظلمت و شیطان و خدا در یک جا نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در راستای حفظ اهداف خود با هر نظام سیاسی ارتباط برقرار می‌کند، ولی حقوق متقابل باید حفظ شوند؛ رهبری و نظام ما به هیچ وجه به سمتی نمی‌روند که نظام سلطه خوشحال شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عقلانیت برآمده از ارزش‌ها را از ویژگی نظام سیاسی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: آمریکا امروز می‌گوید گزینه نظامی بر روی میز است.

وی یادآور شد: ولی ملت ما بارها نشان داده‌اند هیچ سازشی با نظام سلطه ندارند و اهل مبارزه‌اند، آمریکا نیز می‌تواند یکبار چنین کاری را انجام دهد تا ببیند چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

ایستادگی سبب به تسلیم نظام سلطه می‌شود

سردار دهقان با اشاره به شعار «مرگ بر آمریکا»، گفت: ملت ایران به دیگر ملت‌ها یاد دادند که نباید در برابر نظام سلطه تسلیم شوند و به هر میزان مخالفت بیشتر باشد نظام سلطه سریع‌تر تسلیم زیادخواهی‌های خود می‌شود.

وی ادامه داد: رؤسای جمهور آمریکا بر این باور بودند که نظام‌هایی که برآمده از رأی مردمی نیستند منجر به خشونت می‌شوند، از این‌رو به کشورهای همانند افغانستان و عراق حمله کردند،  ولی امروز بزرگ‌ترین مصیبت آنها خروج آبرومندانه از این کشورها است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که نظام سلطه برای بقای خود از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند، بیان داشت: آمریکایی‌ها امروز به دنبال انحراف در بیداری اسلامی هستند، ولی توجه ندارند که عنصر تعیین‌کننده این انقلاب‌ها درسی است که آن‌ها از انقلاب اسلامی ما آموختند.

امروز کشور به عنوان صادر کننده تسلیحات نظامی به سایر کشورهای تبدیل شده است

وی تصریح کرد: در گذشته کشور بازار مصرف کالاهای خارجی بود، ولی امروز هر چند به سبب برخی‌ بی‌تدبیری‌ها کالاهای وارد کشور می‌شود ولی زیرساخت‌های صنعتی، ظرفیت‌های علمی و داشته‌های فناورانه‌ای که امروز ما داریم سبب شده هر چیزی را که اراده می‌کنیم بتوانیم بسازیم.

سردار دهقان،‌ خاطرنشان کرد: امروز طراحی سیستم‌ها و نظامات فرماندهی، مدیریتی و آموزشی از سوی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد و سلاح‌های نظامی در داخل کشور تولید می‌شود، امروز ما به عنوان صادرکننده تسلیحات نظامی به سایر کشورها تبدیل شدیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران درباره فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها دانشمندان کشور توانستند به باشگاه هسته‌ای جهان ملحق شوند، علم و فناوری عنصر تعیین کننده قدرت هستند، از این‌رو غرب به دنبال نبود آن در کشور است.

وی یادآور شد: به گفته مراکز آکادمیک جهانی، در سال 2013 جمهوری اسلامی ایران پرشتاب‌ترین حرکت را در میان پنج کشوری که اخیراً وارد حوزه فضایی شده‌اند به دست آورده است، در حالی که امروز کمتر کشوری تکنولوژی تولید تجهیزات فضایی در داخل خود را دارد./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات