۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۷۳۴۲
27 بهمن‌ماه؛

همایش سراسری انجمن‌های فرهنگی المصطفی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه در قم برگزار می شود.
اجلاس مسئولين تشکل هاي فرهنگي جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از برگزاری سومین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی المصطفی، 27 بهمن‌ماه در قم خبر داد.

 معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران شجره مبارکه جامعةالمصطفی بوده است، بخشی از خدمات این نهاد حوزوی را تربیت نسل جدیدی از عالمان، مبلغان و فعالان فرهنگی و تربیتی در جهان اسلام برشمرد.

وی اظهار کرد: در جامعةالمصطفی العالمیه افزون بر فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تولید علم و دانش، طلاب به فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و تربیتی هم اشتغال دارند و بسیاری از طلاب المصطفی امروز از عناصر تأثیرگذار تبلیغی و فرهنگی در کشورهای خود شده‌اند.

حجت‌الاسلام صالح خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی العالمیه با آموزش و رشد علمی، فکری و فرهنگی جوانان از سراسر جهان، به ملت‌های آن کشور و به تاریخ کشورهای مسلمان خدمات شایسته‌ای را ارائه داده است.

این مقام مسؤول ارتقای سطح دانش ملل مسلمان و رشد معنوی و اخلاقی جوانان جهان اسلام از اهداف بلند جامعةالمصطفی العالمیه عنوان و اظهار کرد: وقتی جوانانی از 110 کشور جهان در جامعةالمصطفی فارغ التحصیل می‌شوند حداقل به یک زبان زنده دنیا یعنی زبان فارسی آگاهی دارند.

وی گفت: دانش‌آموختگان المصطفی در بخش علوم اسلامی و علوم انسانی دانش‌اندوزی کرده‌اند و به مراحل بالای علمی رسیده‌اند، از نظر مهارت نویسندگی، پژوهشگری و تحقیق به توانمندی‌های علمی رسیده‌اند و یک نیروی مبلغ و فعال فرهنگی در حوزه رسانه، مطبوعات و دیگر عرصه‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام صالح با اشاره به انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی این نهاد حوزوی، تعداد انجمن‌های به ثبت رسیده طلاب المصطفی را 261 انجمن عنوان و ابراز کرد: این انجمن‌ها دارای نشریه، سایت‌های فرهنگی و تبلیغی به زبان های مختلف و برخی تولیدات تلویزیونی، ماهوراه ای و شبکه‌های رسانه‌ای دارند.

وی همچنین به تدوین منشور انجمن‌های فرهنگی المصطفی اشاره کرد و گفت: در یک برنامه‌ریزی چند ساله کلیه اعضای انجمن‌ها باید به صفات اخلاص، مسؤولیت‌پذیری، خلاقیت، بالندگی، آگاهی به نیازهای نسل جوان و انگیزه خدمت به ملت‌های مسلمان و جامعه بشریت مجهز شوند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی هدف از تأسیس انجمن‌های فرهنگی طلاب غیر ایرانی را مقابله با توطئه دشمن در ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان برشمرد و گفت: انجمن های فرهنگی المصطفی پرچمداران اتحاد امت اسلامی و زمینه‌سازان احیای اسلام ناب در سراسر جهان هستند.

وی با بیان اینکه هر انجمن موظف به حرکت تقریبی و تلاش برای ایجاد همبستگی و همکاری بین ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: امروز جامعةالمصطفی با داشتن بیش از 13 هزار طلبه از 110 کشور جهان به یک کانون بزرگ برای همکاری و همیاری ملت‌های مسلمان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام صالح همچنین با اشاره به نقش المصطفی در اتحاد ملت‌های مسلمان جهان، گفت: همه ساله اجلاس سراسری با عنوان مجمع عمومی انجمن‌های فرهنگی تشکیل می شود که مسؤولان همه انجمن‌ها در آن مشارکت می‌کنند؛ این انجمن‌ها از نظر حقوقی دارای شخصیت مستقل هستند.

وی با اشاره به برگزاری سومین نشست انجمن‌های فرهنگی المصطفی در 27 بهمن‌ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) از ساعت 14:30 تا 18، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی و یکی از شخصیت‌های فرهنگی کشور در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی بسترسازی برای ارتباط، همکاری و تبادل تجربیات بین انجمن‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و توجیه انجمن‌های فرهنگی نسبت به مسائل کلان جهان اسلام، تأکید و جهت‌دهی نسبت به فعال شدن انجمن‌ها در حوزه همگرایی و اتحاد ملل مسلمان و تجلیل و تقدیر از فعالان فرهنگی در انجمن‌ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی همچنین از رونمایی پایگاه پاسخ‌گویی به مسائل دینی و اسلامی المصطفی، پایگاه اطلاع‌رسانی ویدئویی تشکیل شده از مجموعه سخنرانی‌های علما و طلاب المصطفی به 10 زبان زنده دنیا و همچنین سند راهبردی انجمن‌های فرهنگی در این مراسم خبر داد./920/پ202/ع

ارسال نظرات