۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۵۰۹
کارشناس دینی:

آبشخور انقلاب اسلامی تدبیر فرهنگی و معنوی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالدران گفت: نقش روحانیت اصیل در پیشبرد برنامه ها و اتخاذ تدبیر فرهنگی معنوی بسیار ارزنده بوده است و ما در تاریخ بارها شاهد روشنگری های روحانیت بوده ایم.
انقلاب اسلامي ايران

حجت الاسلام صفر یوسف زاده، امام جمعه چالدران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت : دهه فجر یاد آور برنامه بزرگ الهی بود که به دست رهبر ایران اسلامی و مردم رخ داد و تاریخ بزرگی را در سراسر دنیا رقم زد .

 

وی افزود: تمامی جوانان ایران اسلامی باید تاریخ بزرگ ایران را نقطه به نقطه بازخوانی کنند چرا که هر خط آن سرشار از پند و اندرزهایی است که پدران و مادرانمان به خاطر آن از جان خود گذشته اند .

 

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به این نکته که در دوران انقلاب اگر رهبری آگاهانه و مدبرانه رهبر فرزانه نبودهرگز این انقلاب پیروز نمی شد، ادامه داد: دهه فجر طلوع نورامید، آزادگی و شهادت در کالبد جامعه ایران اسلامی است .

 

وی تصریح کرد: فجرآفرینان در سال 57 با اراده پولادین و قوی صحنه مقاومت و ایستادگی را حفظ کردند و حاکمیت اسلام را تحقق بخشیدند.

 

امام جمعه چالدران با بیان این مطلب که قرن ها سایه سنگین طاغوت بر مردم ایران حکم فرما بوده است، خاطر نشان کرد: فریاد بیدارگری حضرت امام خمینی(ره) توده‌های رنج کشیده را به حرکت درآورد و سرانجام خورشید تابناک اسلام در سرزمین ایران طلوع کرد.

 

وی اظهار داشت: امروز مردم ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده اند و این دیگران هستند که برای حل مشکلات و مسائل منطقه ای نیازمند جمهوری اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام یوسف زاده ادامه داد: نقش روحانیت اصیل در پیشبرد برنامه ها و اتخاذ تدبیر فرهنگی معنوی بسیار ارزنده بوده است و ما در تاریخ بارها شاهد روشنگری های روحانیت بوده ایم.

 

وی با بیان این نکته که آنچه به ما رسیده مرهون خون شهدا است و ما مسؤولان در جامعه اسلامی امانتدار ارزش های مادی و معنوی شهدا هستیم، تاکید کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی چند عامل نقش تعیین کننده ای داشتند که از این میان روحانیت با رهبری و هدایت مردم و ایجاد شور و شوق انقلابی در در میان آنها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

 

حجت الاسلام یوسف زاده به وظیفه ملت ایران برای حفاظت از دستاورد های نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این انقلاب با رشادت و جانبازی مردم به دست آمده است و ما وارث عزت ، استقلال ، دین و دیانت هستیم و ملت ایران باید همچون امام (ره) ادامه دهنده این راه باشند .

 

وی با بیان این نکته که انقلاب بزرگ تر از آن است که همه بتوانند با جزئیات آن آشنا شوند، ادامه داد: بزرگی امام بزرگی دین و انقلاب و بزرگی دین و انقلاب بزرگی امام است و این پیام را باید به تمام نسل های آینده منتقل کنیم .

 

خطیب جمعه چالدران تصریح کرد: در تبیین ارزش ها و آرمان های اصلی انقلاب همه مردم جامعه، به ویژه روحانیت مسؤولیت دارند زیرا هر چه دارند در سایه  این انقلاب و رهبر آن است .

 

وی به نقش عظیم روحانیت در این خصوص اشاره کرد و افزود: روحانیون نقش رهبری نهضت را بر عهده دارند و امام امت در راس این علما و روحانیت بود و در تبیین وظایف نقش اول را ایفا داشته که نخستین و مهم ترین وظیفه آن تبیین و تفسیر قضیه است.

 

حجت الاسلام یوسف زاده اظهار کرد: با آمدن امام ستم و ظلمت وتباهی رخت بر بست و با پیروزی انقلاب، احساس بودن و استقلال، تمامی امیدها و خوبی ها را بازیافتیم پسو بنابراین فجر آزادی، توسعه، اقتدار، احساس ایرانی بودن و احساس غرور را مدیون امام خمینی(ره) هستیم .

 

امام جمعه چالدران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدون شک معجزه الهی بود که به دست معجزه گر، مردی از سلاله پاک رسول خدا(ص) به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را روشن کرد .

 

وی به تاثیر انقلاب اشاره کرد و بیان کرد: تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و برآشفتن شعله خشم مردم مسلمان دربسیاری از کشورهای تحت سلطه استعمار گواه بر این مدعاست ، زیرا در کمترین مقطعی ازتاریخ شاهد پیروزی وتاثیرگذاری قاطع جنبشی مردمی بوده ایم ./936/ت303/س

 

ارسال نظرات