۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۵۲۵
معاون حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

تبیین آرمان های انقلاب رسالت روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی بزرگ ترین رویداد قرن است و گرامیداشت آن بزرگداشت انقلاب، ولایت فقیه است.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: دهه فجر دهه حاکمیت اسلام در ایران و اتفاق بزرگ وبی نظیر است که گرامیداشت این ایام بزرگداشت انقلاب، ولایت فقیه و اساس اسلام است.

 

 

وی ادامه داد: صرف برگزاری جشنهای ظاهری در این ایام کافی نیست بلکه باید به اساس توجه کنیم و نسل جدید بداند که چه اتفاقی افتاده و چه حکومتی و بر چه مبنا و اساسی به وجود آمده است.


حجت الاسلام مقدم، یکی از ارکان اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وجود رهبری خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اسلام، رهبری و مردم استوار است که باید به آنها توجه داشت.

 

وی با بیان این که اگر وجود رهبری نبود انقلاب نمی توانست پیروز شود و به مسیر خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: در مسیر شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اصل و اساس رهبری امام راحل بوده و حتی ادامه مسیر انقلاب رکن اساسی اش رهبری و ولایت فقیه است.


وی با تاکید بر حراست از آرمان های انقلاب اسلامی گفت: لازمه دفاع از ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی حضور مردم هوشیار، آگاه، بصیر و پشتیبانی از ولایت فقیه است چراکه امام راحل(ره) در این خصوص فرمودند": پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد".

 

وی با اشاره به ضرورت مطالعه صحبت ها، صحیفه نور امام (ره) وصیت نامه امام از سوی جوانان خاطرنشان کرد: باید اندیشه های ناب امام راحل و مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب و مبانی انقلاب در مرکز علمی، دانشگاهی تبیین شود و نسل جدید با این آرمان ها آشنا شده و عمق و حقیقت مطلب را بفهمند و دچار انحراف مسیر نشوند.

 

وی با بیان این که غفلت از تبیین آرمان های انقلاب آفت است، گفت: باید هرگز غفلت نکنیم و با بصیرت و آگاهی بیشتر افراد را با انقلاب آشنا کرده و اهداف انقلاب را برای آیندگان منتقل کنیم به ویژه که امروزه انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده و الگویی برای تمام جهانیان شده است .


وی بیان داشت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ، کنفرانس ها و کنگره های علمی می تواند نسل جدید را با مبانی انقلاب و آرمان های امام راحل و دیدگاههای فقهی مقام معظم رهبری و امام راحل آشنا کند.


حجت الاسلام مقدم اظهار کرد: با توجه به این که حوزه علمیه خواستگاه انقلاب اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری مادر انقلاب است رسالت اصلی تبیین آرمانهای انقلاب بر عهده علماء و روحانیت است.

 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری علماء و روحانیت از روش های نوین تبلیغی در اشاعه اهداف و آرمان های انقلاب گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است، اگر می‎خواهیم آرمان های انقلاب را صادر کنیم اگر می خواهیم اسلام را جهانی کنیم و معارف اهل بیت را به دنیا برسانیم باید از ابزار ها و فناوری های نوین ارتباطی بهره گیریم.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: روحانیان یکی از ارکان اساسی انقلاب هستند و نقش اصلی را در شکل گیری انقلاب و در ادامه مسیر انقلاب داشته اند که آمار شهداء روحانی که شش برابر سایر اصناف است، گواهی بر این مدعاست.

 

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نیز روحانیت بایستی جلوتر حرکت کرده و مردم را راهنمایی کرده و مبانی اصلی انقلاب را برای مردم تبیین کنند./936/ت303/ب

ارسال نظرات