۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۵۲۷
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی مطرح کرد؛

نقش مهم انجمن‌های علمی در تحول حوزه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با بیان این‌که حوزه در حال تحول است، نقش انجمن‌های علمی را در حوزه علمیه سنگین ارزیابی کرد.
حجت الاسلام مهاجرنيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه دوشنبه 21 بهمن‌ماه در همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزارشد، با بیان این‌که 10 سال است که از کار انجمن‌های علمی حوزه می‌گذرد، گفت:‌ برای بسیاری از حوزویان جای سؤال داشت که حوزه با این همه قدمت چه نیازی به انجمن دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از انجمن‌های علمی حوزه، ابراز کرد: تدبیر انجمن‌های علمی حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه ادامه داد: خوشبختانه امروز مراجع تقلید از کار انجمن‌ها استقبال می‌کنند و کمک‌های فراوانی از سوی ایشان به انجمن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان این‌که امروز انجمن‌های حوزه دارای اساسنامه تثبیت شده هستند، افزود: مرحله توسعه انجمن‌های علمی حوزه آغاز به کار کرده و تلاش‌های فراوانی انجام شد تا روند تأسیس و تشکیل انجمن‌های علمی حوزه به شکل امروزی درآید.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه،‌ گفت: همایش، کارگاه‌های آموزشی و تدوین مقالات و انتشار نشریات متعدد از جمله اقدامات انجمن‌ها است.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان این‌که انجمن‌های علمی حوزه تبدیل به یک نهاد فرا ملی شده است، اظهار کرد: امروز برنامه‌ها و نشست‌های فراونی در داخل و خارج از کشور از سوی انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزاری کنگره مترجمان قرآن از سوی انجمن‌های علمی حوزه را یک همایش بی نظیر در کشور دانست و گفت: جایزه شهید صدر در حوزه اقتصاد نیز اقدام نوینی بود که از سوی انجمن‌های علمی حوزه صورت گرفت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که اگر حوزه تحول را نپذیرد تحول سراغ حوزه می‌آید، ابراز کرد: حوزه در حال تحول است و انجمن‌های علمی حوزه بخش قابل توجهی از این مسؤولیت را به دوش دارد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان این‌که در مبانی تئوریک نیاز به حضور نو اندیشان و نخبگان حوزوی داریم، افزود: امروز فقه هسته‌ای یک ضرورت است و ورود حوزویان به این عرصه را می‌طلبد.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با بیان این‌که انجمن‌های علمی باید در زمینه تاریخ پژوهی ورود پیدا کنند، گفت: آزاد اندیشی یکی از مبانی انجمن‌های علمی است و البته در کنار این مسأله باید احتیاط را نیز رعایت کرد./927/پ202/ی

ارسال نظرات