۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۶۱۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اعتماد و اطمینان متقابل امام و ملت به یکدیگر فرعون پهلوی را سرنگون کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون علمی راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعتماد امام به امت خود و اطمینان و اعتقاد مردم ایران به رهبرشان امام خمینی(ره) به نهضت اسلامی ملت ما توانی مضاعف بخشید که حاصل آن سرنگونی حکومت فرعون پهلوی بود.
علي آقا محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی آقا‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در جمع شرکت کنندگان جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع دامغان، اظهار داشت: بسیاری از ما اهمیت قرار گرفتن زیر خیمه رهبری ولایت فقیه را درک نکرده‌ایم و شکر‌گذار نعمت بزرگ انقلاب اسلامی نیستیم.

 

وی با بیان این مطلب که اگر همه عمر بدویم و تلاش کنیم تا شکر نعمت 12 و 22 بهمن ماه را بجا آوریم موفق نخواهیم شد، افزود: از یاد نبریم که ما همان مردمی هستیم که باید مبارزه می‌کردیم تا بتوانیم رساله مرجع تقلیدمان را در اختیار داشته یا پخش کنیم، یا آرزویمان این بود آزادانه در دعای ندبه شرکت کنیم و بگوییم خدایا آن یار سفر کرده را به ما بازگردان.

 

وی خاطر‌نشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت‌های بسیاری برای ما به ارمغان آورده که نباید آنا را نادیده بگیریم و اکنون عمل به احکام و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، خدمت به خانواده معظم شهدا و جانبازان، وجدان کاری در مسؤولیتی که به عهده داریم و حضور در عرصه‌هایی همچون راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نمونه‌ای از شکر عملی این عنایت الهی یعنی انقلاب و نظام اسلامی است.

 

مشارکت در پیشبرد اهداف حکومت اسلامی اجر و ثوابی والا دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ما باید 22 بهمن‌ماه را فرصتی مغتنم برای شکرگزاری نعمت حکومت اسلامی بدانند، اضافه کرد: مردم مؤمن و مسلمان ما باید از خدا بخواهند، فرصت مشارکت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را که از اجر و ثواب والایی برخوردار است را نصیب آنان کند.

 

آقا‌محمدی تأکید کرد: یکی دیگر از درس‌های بزرگ زندگی امام خمینی(ره) این بود که ایشان آن‌چنان اعتقاد راسخی به خدا، ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام ناب محمدی و مکتب ‌اهل‌بیت(ع) داشت که حتی در تلاطم پر اضطراب شب پیروزی انقلاب اسلامی هم به گفته شاهدان با توکل به پروردگار ذره‌ای دلهره به خود راه نداد و در تمام عمر لحظه‌ای از قرآن و عباذت جدا نشد.

 

وی افزود: امام راحل(ره) در طول دوران زندان و تبعید خود لحظه‌ای از امت مسلمان ایران غافل نبود و برای نجات مردم ما از بند ظلم و استبداد رژیم منحوس و خود فروخته پهلوی دعا و تلاش می‌کرد و اکنون ما اجازه نداریم نسبت به نجات مردم بی‌اعتنا باشیم باید کوشش کنیم تا حرکت انقلاب اسلامی هم‌چنان باشکوه و پرعظمت ادامه یابد.

 

وی با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها و نوشتن جرم متخلفان به‌پای همه مردم و مسئولان تصریح کرد: ما حکومت اسلامی تأسیس نکرده‌ایم که کسی گناه نکند، حتی پیامبر و اهل بیت(ع) هم موفق نشدند چنین حکومتی داشته باشند، گناهکاران و متخلفان همیشه هستند مهم آن است که رهبران این انقلاب ونظام چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند.

 

مردم و ولایت مکمل توان یکدیگر در نظام اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان نیز در این مراسم با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور مردم در تمام صحنه‌های نهضت اسلامی و رهبری مدبرانه و شجاعانه بنیانگذار انقلاب اسلامی را دو نیروی الهی دانست که به تاریخ پرننگ رژیم پهلوی پایان داد و افزود: مردم و ولایت مکمل توان یکدیگر در نظام اسلامی هستند و تاریخ اسلام اثبات کرده که هیچ‌یک به‌تنهایی نمی‌توانند موفق شوند.

 

وی فتنه 88 و وقایع بعد از آن را سندی دیگر بر این مدعا برشمرد و تصریح کرد: حضور پر‌شور مردم آتش فتنه را در نطفه خفه کرد و اگر این بصیرت و اقدام به‌موقع در کنار تدابیر حکیمانه و رهبری بی‌نظیر ولی فقیه نبود، این آتش همچون کشور‌های دیگر اسلامی که درگیر دسیسه‌های استکبار هستند در ایران نیز ادامه پیدا می‌کرد.

 

امام جمعه دامغان با یادآوری برکات سفر قبلی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سمنان و شهرستان دامغان در حوزه‌های مختلف و برشمردن برخی از نیازمندی‌های این شهر و پیشینه این خطه در ولایت‌مداری و تقدیم شهدا، از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد بار دیگر با سفر به این استان و شهرستان قلب مردم را شاد و دیدگان آنان را پرنور کنند.

 

گفتنی است، این مراسم به همت پایگاه مقاومت بسیج ولایت مسجد جامع شهرستان دامغان و با حضور فرماندار، روحانیان، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و جمع کثیری از مردم همیشه در صحنه دامغان برگزار شد./977/پ202/ج

ارسال نظرات