۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۷۶۴۱
حماسه وحدت و امید در خراسان شمالی؛

امروز گنجینه معرفت ها در استان گنجینه فرهنگ ها نمایان شد

خبرگزاری رسا ـ مردم انقلابی خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها با حضور پرشور خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، گنجینه ای از معرفت دینی و ملی خود را به جهانیان نشان دادند.
راهپيمايي 22 بهمن در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسم راهپیمایی و تظاهرات سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سه شنبه بیست و دوم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در مرکز و شهرستان های مختلف خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها برگزار شد.

 

این مراسم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل میدان شهید بهشتی با حضور ده ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم آغاز شد؛ اگر چه که پیش از آغاز رسمی مراسم در ساعت اعلام شده نیز گروه های مختلف مردمی خود را به میدان مذکور رسانده و شعارهای انقلابی را فریاد می زدند.

 

راهپیمایی و تظاهرات مردم مرکز استان خراسان شمالی از میدان شهید بهشتی به سمت مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان با فریادهای بلند الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و ... خود، علاوه بر اعلام انزجار و خشم از دشمنان و مستکبران، بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 

در همایش بزرگ امروز در بجنورد طیف های مختلف مردم از جمله روحانیان و طلاب، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، کارمندان و فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان، کارگران و کشاورزان و کسبه و بازاریان حضور داشتند.

 

همچنین در این روز حماسه وحدت و امید در خراسان شمالی تجلی یافت چرا که اقوام و پیروان مذاهب مختلف موجود در این استان دوشادوش یکدیگر در این راهپیمایی شرکت کرده بودند؛ کرد، ترک، ترکمن، تات، فارس و ... و نیز پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر در این تظاهرات حاضر بودند و به صورت هماهنگ و یکپارچه، پایبندی خود به ارزش های اسلامی و انقلابی را اعلام می کردند.

 

در واقع امروز خراسان شمالی که به استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها مشهور است و مقام معظم رهبری نیز در سفر سال گذشته خود به این استان، آن را دیار گنجینه معرفت ها دانسته بودند؛ با حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، گنجینه معرفت های خود را نمایان کرد.

 

در پایان راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در بجنورد حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در محل روبروی مصلای امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.

 

در این محل همچنین سرود انقلاب توسط هزار و 357 نفر از دانش آموزان مدارس بجنورد اجرا و قطعنامه پایانی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه نیز قرائت شد.

 

علاوه بر این آتش زدن آدمک استکبار، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه نقاشی و خاطره نویسی، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و ... از دیگر برنامه های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز خراسان شمالی بود.

 

گفتنی است، مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در مراکز دیگر شهرستان های استان خراسان شمالی از جمله شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه و دهستان ها و روستاهای پرجمعیت استان نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات