۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۷۶۸۹
نماینده ولی فقیه در ارتش:

ابعاد انقلاب اسلامی از سوی اندیشمندان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده قرن بیستم است و باید ابعاد و ویژگی های آن به طور کامل از سوی اندیشمندان حوزه و دانشگاه تبیین و تشریح شود.
راهپيمايي يوم الله 22 بهمن

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در جمع راهپیمایی کنندگان 22 بهمن ارومیه گفت: حضور مردم پس از 35 سال در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشان از اقتدار و عظمت این انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: مردم امروز آمده اند با امام راحل، آرمان های امام، شهدا و اهداف بلند مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و در مقابل یاوه گویی های استکبار جهانی پاسخ کوبنده دهند.

 

وی با تاکید بر بررسی تحلیلی تاریخ ایران گفت: چگونگی حضور سلطه گرهای بیگانه، جریانهای سیاسی، فرهنگی، اوضاع اقتصادی و وضعیت توسعه و آبادانی کشور در گذشته به گونه ای بود که با وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل، ایران به عنوان کشور اسلامی تاثیرگذار شناخته نمی شد و فقط سرسپردگی و وابستگی بود.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اعلام کرد: انقلاب اسلامی یکی از تحولات اساسی قرن بیستم به شمار می رود که بسیاری از نظریه پردازان را شگفت زده کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: پس از 35 سال هنوز بسیاری از ابعاد و ویژگی های انقلاب به طور کامل روشن نشده است از این رو لازم است اندیشمندان حوزه و دانشگاه ابعاد و اهداف پدیده بزرگ قرن بیستم را تبیین و تشریح کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل آفتاب حیات بخش روزهای سیاه دوران ستمشاهی بود که بر قلب افسرده و ناامید مردم محروم نور پاشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان ویژگی های امام راحل اظهار کرد: تاکید بر تقوا، معنویت، زهد، ارتباط دین و سیاست، مبارزه و مقاومت در برابر استعمار، طرح ولایت فقیه، قانون اساسی، اجتهاد پویا ، تبیین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، تاکید وحدت اسلامی و وارد کردن قرآن به متن زندگی مردم از جمله ابتکارات امام راحل است.

 

وی ادامه داد: وصیت نامه امام خمینی(ره) یکی از ابتکارات امام راحل است که هرکس آن را بخواند به مانند آن است که امام آن را امروز برای مردم و مسؤولان نوشته اند.

 

افزایش برنامه های فرهنگی و دینی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی

 

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران  در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان در ادوار گوناگون گفت: امروزدشمنان با وجود مذاکره با نمایندگان کشورمان در مجامع دیگر با حرکات بی ادبانه نظام را تهدید کرده و دائم از گزینه های نظامی روی میز سخن می گویند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: البته دشمن می داند که مقابله نظامی با ایران پرهزینه است و از طریق نرم وارد عمل شده است که تنها راه مقابله با آن نیز گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در جامعه است.

 

وی اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب، مدگرایی، ترویج فساد و بی بندباری، مواد مخدردر بین جوانان، تضعیف مسؤولان نظام و اصل ولایت فقیه را از نمادهای تهاجم فرهنگی یادکرد و گفت: مسؤولان فرهنگی باید با هوشیاری و آگاهی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان برنامه ریزی و اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش داشتند تا نظام را ساقط کنند، تصریح کرد: با وجود رهبری داهیانه امام خمینی(ره) این امر میسر نشد، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب با ابتکار مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری با همان صلابت و اقتدارنظام جمهوری اسلامی از سوی آیت الله خامنه ای هدایت و رهبری می شود.

 

وی  با بیان این که رهبر معظم انقلاب امروز نه تنها به عنوان رهبر ملت ایران بلکه تمامی مسلمانان جهان شناخته می شوند، گفت: در شرایط امروز فرموده امام راحل که انقلاب باید صادر شود، محقق شده و شاهد بیداری اسلامی در دنیا هستیم./936 /پ201/س

ارسال نظرات