۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۷۷۶۲
با حضور حجت الاسلام شکوری؛

دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه در خوی آغاز به کارکرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه با هدف ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه های علمیه و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه های علمیه خوی و عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در آیین آغاز به کار دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه افزود: طرح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی (ره) از پدیده های دشمن شکن و جاویدان انقلاب اسلامی ایران است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه با شهادت آیت الله مفتح رقم خورد، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه برای دشمنان انقلاب خوش آیند نبوده و نخواهد بود و موجب ترس و وحشت آنان می شود.

 

حجت الاسلام شکوری خطاب به دانشگاهیان و حوزویان گفت: امروز رسالت حوزه و دانشگاه است که با وحدت در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه گام برداشته و خواست امام خمینی (ره) را در این خصوص جامه عمل بپوشانند.

 

وی تقویت مبانی علمی با استفاده از خلاقیّت و روش های ابتکاری، پشتیبانی علمی مسؤولان نظام در تمامی نیازمندی ها، مبارزه با آفت ها و آسیب های علمی و تحقیقاتی مربوط به هردو مرکز، توجه جدی و عمیق به توطئه ها و دام های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به ویژه کشورهای اسلامی و همچنین تبادل اطلاعات در تمامی زمینه های علمی، تحقیقاتی و آموزشی را از اهداف اساسی وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

 

رییس حوزه های علمیه خوی راه اندازی دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه را گامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: تشکیل یک دبیرخانه برای تحلیل و بررسی معضلات اجتماعی جامعه در محیط حوزه و دانشگاه یک ضرورت بود.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار کرد: بررسی علل و ریشه های مطرح شدن موضوع وحدت، تبیین نقش شهید مفتح به عنوان استاد حوزه و دانشگاه در موضوع وحدت، تشریح دیدگاه های منادیان وحدت در حوزه و دانشگاه، بررسی رسالت های مشترک حوزه و دانشگاه در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، داخلی و بین المللی، بررسی و نقد عملکرد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و همچنین بررسی موانع و مشکلات وحدت از جمله موضوعاتی هستند که لازم است در این دبیرخانه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.

 

گفتنی است، دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه با هدف ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه های علمیه و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک راه اندازی شد.

 

در آیین آغاز به کار دبیرخانه مشترک حوزه و دانشگاه حجت الاسلام شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی، مسؤولان شهرستان و جمعی از طلاب و دانشجویان حضور داشتند./936/پ203/ب

ارسال نظرات