۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۹۷۷۸۹

چندخبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ مسئول کمیته طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: آزمون شفاهی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از امروز 23 بهمن آغاز و تا 8 اسفند در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود، 150 تا 200 هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید کاظم موسوی متقی اظهار داشت: طی سال گذشته در نخستین سال اجرای این طرح، 220 هزار نفر در بقاع متبرکه و امامزادگان، مساجد، هیئت‌های مذهبی و موسسات قرآنی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن ثبت نام کردند که 100 هزار نفر در آزمون مرحله اول این طرح که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، شرکت کردند و در مجموع بیش از 70 هزار نفر گواهی نامه حفظ قرآن کریم را دریافت کردند.

آزمون شفاهی طرح ملی تربیت حافظان قرآن آغاز شد

وی با بیان این‌که سازمان اوقاف برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری، طرح ملی تربیت حافظان قرآن را در سه مقطع سنی 7 تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا اجرایی کرده است، افزود: تاکنون 525 هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم طی 2 سال شرکت کرده‌اند که سال گذشته شامل 220 هزار نفر و امسال 305 هزار نفر است .

موسوی ادامه داد: مرحله شفاهی آزمون تربیت حافظان قرآن کریم، امسال از 23 بهمن امروز آغاز شده و تا 8 اسفند ماه بصورت استانی و توسط مربیان در دو رشته حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی برگزار می‌شود.

مسئول کمیته طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف با اشاره به این‌که این آزمون در 10 رشته؛ حفظ «جزء30»، «جزء 30 و 1»، «جزء 30، 1 و 2»، «5 جزء»، «10 جزء»، «15 جزء»، «20 جزء»، «کل قرآن»، «150 موضوع قرآنی» و «300 موضوع قرآنی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای آزمون شفاهی، 80 نمره مربوط به حسن حفظ و 20 نمره مربوط به تجوید، صوت و لحن است و افرادی که حداقل 70 نمره از 100 نمره را کسب کنند به آزمون کتبی راه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: آزمون کتبی نیز در 10 رشته و بصورت سراسری و متمرکز در ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفندماه در 2 هزار و 500 پایگاه برگزار خواهد شد.

اوقاف همدان با ارسال 14220 قرص نان و 3000 کنسرو به یاری برف زدگان مازندرانی شتافت

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ارسال یک کامیون مواد غذایی توسط این اداره کل جهت کمک رسانی به مردم برف زده استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: در پی بارش برف شدید در استان‌های شمالی کشور علی الخصوص غرب استان مازندران و گرفتاری هموطنان عزیز در نواحی غربی این استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اقدام به ارسال یک کامیون مواد غذایی برای کمک رسانی به مردم مناطق یاد شده، نموده است.

قبادی با بیان این‌که این کمک‌ها از محل موقوفات شهرستان همدان با همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان تهیه شده است عنوان نمود: این محموله شامل نان، آب معدنی و انواع مختلف کنسرو بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن بیان جزئیات این محموله اظهار داشت: 14220 قرص نان، 3000 عدد انواع کنسرو و 400 بسته آب معدنی به مناطق شمالی کشور ارسال شده است.

وی ارزش ریالی این محموله را حدود 68 میلیون ریال عنوان و اظهار داشت: این محموله با هماهنگی استانداری و توسط یک کامیون از هلال احمر استان همدان به مناطق شمالی کشور ارسال شده است.

یک نماینده مجلس: برگزاری مسابقات قرآن زمینه شناسایی استعدادهای قرآنی را فراهم می‌کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: میزبانی مسابقات کشوری قرآن کریم، ضمن ایجاد فضای معنوی در شهر شیراز و استان فارس، سبب شناسایی و شکوفایی استعدادهای استانی خواهد شد.

دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای، از ظرفیت خوب سومین حرم اهل بیت(ع) جهت میزبانی سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم خبر داد.

دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر شیراز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی است و نیز زیر ساخت‌هایی نظیر حوزه‌های علمیه و موسسات قرآنی در این کلان شهر فراهم است.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در شیراز و شهرستان‌های استان فارس، این بستر را برای سومین حرم اهل بیت(ع) ایجاد نموده است تا علاوه بر حضور جدی در مسابقات مختلف قرآنی، به عنوان شهری که میزبان بزرگترین رقابت قرآنی کشور است، شناخته گردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برگزاری این چنین رقابت‌ها، ضمن ایجاد فضای معنوی در شهر شیراز و استان فارس، سبب شناسایی و شکوفایی استعدادهای استانی می‌شود و به ترغیب و تشویق جوان‌های مستعد کمک می‌کند .

وی با اشاره به آثار و پیامدهای موثر قرآن در زندگی مردم، خاطرنشان ساخت: در ایام برگزاری مسابقات، توجه مردم نسبت به جایگاه و اهمیت قرآن کریم در نظام مقدس اسلامی بیشتر شده و آن‌ها علاقه مند به فعالیت در این حوزه می‌شوند.

وی از حمایت دولت و مجلس از قاریان و حافظان قرآنی خبر داد و بیان داشت: قاریان و حافظان کل قرآن کریم از پرداخت شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و شبانه معاف هستند.

وی در پایان گفت: با تدابیر صورت گرفته در بودجه، موسسات قرآنی و مذهبی نیز هرسال مورد حمایت‌های بودجه‌ای قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام شرفخانی: انقلاب اسلامی ایران جهان شمول است

معاون سازمان اوقاف با اشاره به این‌که ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه از لحاظ ژئوپولوتیکی دارد، اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا جهان شمول است و به گفته مقام معظم رهبری، انقلاب ایران بدون نام امام خمینی(ره) در جهان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با تاکید بر این‌که استکبار به دنبال تزریق فرهنگ غرب زدگی و برهنگی در کشورهای مسلمان است، گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی تأکید بر اصول اساسی آن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که مستعمره گران در این منطقه از جهان مسلمانان را مانع خود برای رسیدن به اهدافشان می‌دیدند، اذعان داشت: آنان با طراحی بلند مدت به دنبال اسلام زدایی در این منطقه بودند که یکی از این طرح‌ها، رواج فرهنگ برهنگی است.

وی با اشاره به این‌که در ایران سیاست عین دیانت است، افزود: ظاهر برخی کشورها، اسلامی است اما شاخصه‌های آنان غربی شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) دستاوردهای استکبار را از بین برد، افزود: انقلاب در ایران موجی جهانی ایجاد کرد و این رویداد یک حادثه منطقه‌ای نبود بلکه واقعه‌ای تاریخی بود.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در همیشه تاریخ باقی خواهد ماند چرا که براساس مبانی و اصول شکل گرفته و انقلاب اسلامی حربه‌های استعمار گران را رو کرده و خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این‌که ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه از لحاظ ژئوپولوتیکی دارد، اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا جهان شمول است و به گفته مقام معظم رهبری، انقلاب ایران بدون نام امام خمینی(ره) در جهان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام شرفخانی اذعان داشت: امروز عصر انقلاب اسلامی در دنیاست و علت دشمنی کشورهای غربی با این ملت، پافشاری بر اصول آن است تا جایی که ده‌ها کشور جهان از عراق در حمله به ایران حمایت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اصولی که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته است اظهار داشت: توحید، تکریم انسان‌ها، فلسفه خلقت انسان، عدالت اجتماعی، وحدت عالم اسلام و اهتمام به معنویت از اصول اساسی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: به دلیل پافشاری بر همین شعار و اصل است که شرق و غرب جهان، جمهوری اسلامی را سدی بزرگ در برابر خواسته‌های استعماری خود می‌دانند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: باید بر عناصر اسلامی و اعتقادی در جامعه پافشاری کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ برهنگی و غرب زدگی در جامعه رواج یابد .

حجت الاسلام شرفخانی بار دیگر با تأکید بر پافشاری بر اصول انقلاب اظهار داشت: انقلاب‌هایی که ماندگار نبوده‌اند انقلاب‌هایی هستند که نتوانستند اصول و مبانی خود را حاکم نمایند./966/د102/ع

ارسال نظرات