۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۷۸۶۱
‫با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت دکتر وزیری از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر سید حسین وزیری، با حضور مراجع، علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم شامگاه چهارشنبه، بیست و سوم بهمن ماه سال جاری در مدرسه امیرمؤمنان(ع) قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت دکتر وزيري از سوي آيت‌الله مکارم شيرازي مراسم بزرگداشت دکتر وزيري از سوي آيت‌الله مکارم شيرازي مراسم بزرگداشت دکتر وزيري از سوي آيت‌الله مکارم شيرازي مراسم بزرگداشت دکتر وزيري از سوي آيت‌الله مکارم شيرازي مراسم بزرگداشت دکتر وزیری از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر سید حسین وزیری، با حضور مراجع، علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم شامگاه چهارشنبه، بیست و سوم بهمن ماه سال جاری در مدرسه امیرمؤمنان(ع) قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که از سوی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید برگزار شد، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

همچنین آیت الله عباس کعبی، حجج‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نظری منفرد، ابوالقاسم وافی، نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع تقلید و علما از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

شایان ذکر است، این نخستین مراسم ترحیم آن مرحوم است که به ‌همت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین وافی،‌ نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، تولیت سابق مسجد مقدس جمکران و جمعی از علمای یزد مقیم حوزه علمیه قم و بیت ایشان برگزار می‌شود.

حجتالاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، سخنران مراسم در سخنانی با بیان این‌که مرگ در حقیقت رفتن به دنیای دیگر است، گفت: برخلاف تصور برخی از افراد مرگ به معنای فانی شدن نیست بلکه سفر به سرای دیگر است.

وی ادامه داد: مرگ پلی است برای رسیدن به ابعاد مختلف زندگی در دنیای غیر از زمین که یاد مرگ سبب رسیدن فرد به حیات طیبه می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه دنیا را محل گذر خواند و بیان داشت: قرار نیست ما در این دنیا مستقر باشیم، بلکه مسافر بوده و باید روزی این جهان را به جهان آخرت ترک کنیم.

وی ادامه داد: روایات و آیات تأکید می‌کنند که فرد نباید وابسته و دلبسته این دنیا باشد، چرا که این دنیا ماندگار نبوده و فرد نباید به هیچ یک از ارکان هستی در دنیا دل ببندد، اقامت‌گاه حقیقی انسان عالم پس از مرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به دیدگاه اهل‌بیت(ع) نسبت به رابطه انسان با دنیا، تصریح کرد: امام حسن عسگری(ع) در وصیت نامه خویش به شیعیان می‌نویسند «بر شما باد پس از قرائت قرآن، یاد کردن زیاد مرگ».

وی اضافه کرد: متأسفانه ما همیشه مرگ را یک امر سلبی بیان کردیم، در حالی که یک امر ایجابی است، حتی یاد مرگ سبب طول عمر، افزایش رزق و برکت می‌شود، در تاریخ نقل شده که نبی‌اکرم(ص) همواره بر سر قبور مسلمانان رفته و با آن‌ها سخن می‌گفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان، نهادینه شدن یاد مرگ را سبب کم شدن معضلات فرهنگی دانست و گفت: یاد مرگ باعث جوانی و نشاط جامعه می‌شود.

شایان ذکر است، مرحوم محمد حسین وزیری از پزشکان عمومی شهر یزد، در سال 1305 بدنیا آمد و پس از انجام برنامه‌های خیرخواهانه در کشور سرانجام صبح پنج شنبه، هفدهم بهمن ماه سال جاری به دیار باقی شتافت./993/پ203/ج

 

ارسال نظرات