۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۷۹۱۸

حمله رییس پارلمان اروپا به اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان اروپا جدا بودن شرق بیت المقدس از کرانه باختری را مانعی در برابر روند صلح دانست.
مارتين شولتز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش یورونیوز، سخنان مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا در کنست (مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی) اعتراض و انتقاد چندین نماینده حزب راست افراطی این رژیم و همچنین بنیامین نتانیاهو، را برانگیخت.


رییس پارلمان اروپا جدا بودن شرق بیت المقدس از کرانه باختری را مانعی در برابر روند صلح دانست.


وقتی وی در پارلمان، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که علیه عربهای فلسطینی ساکن کرانه باختری با برنامه جیره بندی منابع آبی تبعیض قائل شده اند و یا مردم غزه را تحت محاصره قرار داده اند، با اعتراض شماری از نمایندگان پارلمان روبرو شد.


او سپس با اشاره به صحبت یک جوان فلسطینی که از او پرسیده بوده، چرا سهم آب اسراییلی ها، چهار برابر بیشتر از فلسطینی هاست، از نمایندگان پارلمان سوال کرد که آیا این رقم درست است؟


در این هنگام، یکی از نمایندگان حزب خانه یهود، با اعتراض به این سوال، فریاد شرمت باد سرداد و سپس وی و چند تن دیگر از نمایندگان، پارلمان را ترک کرد. نتانیاهو هم در واکنش به این سخنان، آن را غیر واقعی خواند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس با انتقاد از شولتز وی را متهم کرد که با ادعاهای واهی به اسرائیل حمله کرده است و این عمل را نمونه ای از برخورد نادرست دیپلمات های اروپایی با مساله اسرائیل خواند.


لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد سال 2012 نیز میزان آب مصرفی شهرک نشینان یهودی را شش برابر ساکنان کرانه باختری اعلام کرده بود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات