۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۹۴۵
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اطلاع از مذاکرات هسته ای حق مردم و نخبگان است/ حماسه 22 بهمن اصلی ترین پشتوانه تیم مذاکره

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را اصلی ترین پشتوانه تیم مذاکره کننده در مذاکرات وین اتریش دانست.
علاء الدين بروجردي علاء الدين بروجردي، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پنج شنبه شب در برنامه دیروز امروز فردا، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را فوق العاده ارزیابی کرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به مطالب بی ادبانه مقامات آمریکا، مردم اقتدار ملی خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند، تراکم جمعیت نسبت به سال های گذشته بیشتر و محسوس بود.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما در مقابل عظمت و افتخار آفرینی ملت سر تعظیم فرود می آوریم، گفت: حتی افرادی که توانایی راه رفتن نداشتند در راهپیمایی حضور داشتند، مردم با سلایق مختلف سیاسی به صحنه آمدند و خوشبختانه امروز 22 بهمن به یک اراده ملی تغییر ناپذیر در جنگ اراده ها تبدیل شده است.
 
وی پیام ملت ایران به قدرت های جهانی را عظمت آفرین دانست و گفت: حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برای انعکاس این رویداد مهم ملی ایران قابل توجه است و آنها از نزدیک مشاهده کردند که چه جمعیتی به صحنه آمده اند و حتی برای اولین بار به حضور میلیونی مردم اذعان داشتند.
 
رسانه های بیگانه هم نتوانستند حماسه آفرینی ملت را کتمان کنند
بروجردی با بیان این‌که حضور مردم حتی برای غرب هم قابل کتمان نیست، گفت: مساله ای دیگر که آنها اذعان داشتند که مرگ بر آمریکا به عنوان یک شعار ملی به دلیل سیاست های خصمانه آنها علیه ما است و هویت این راهپیمایی ضد آمریکایی است.
 
وی تصریح کرد: مردم به مصاف گزینه روی میز آمریکا رفتند و این مساله را در شعارها و پلاکارهای خود به رخ جهانیان کشاندند و گزینه روی میز آمریکا را به سخره گرفتند.
 
رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که راهپیمایی 22 بهمن اتحاد ملی را در معرض دید جهانیان قرار داد، گفت: برخی رسانه های معاند می خواستند حواشی را برجسته کنند، اما در اکثر رسانه ها جلوه حضور مردم نمایانگر بود.
 
وی تصریح کرد: آمریکا تصور می کرد با این تحریم ها مردم دلسرد شده اند و به صحنه نمی آیند، اما مشاهده کردند که این گونه نیست و هیات های اروپایی که با ما ملاقات می کردند به این نکته اشاره داشتند.
 
بروجردی با اشاره به سفر اخیر جک استرو به تهران، اظهار داشت: من در این سفر به وی گفتم شما ده سال پیش در مقابل پیشنهاد منطقی ایران مخالفت کردید و گفتید ما حتی دو تا سانتریفیوژ به شما نمی دهیم، اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ داریم و بازنده این مصاف که بود؟ ایشان سر خود را پایین انداخت و جوابی نداشت.
 
در ابعاد مختلف مذاکرات ژنو برد با ما بود
وی افزود: ما در مذاکرات ژنو در ابعاد مختلف برد داشتیم، امروز تحریم سیاسی به جرات برداشته شده است و حضور تیم های خارجی شاهدی بر این مدعاست، تحریم های اقتصادی نیز سیر نزولی آن آغاز شده است.
 
رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تیم مذاکره کننده باید با این پشتوانه قوی مردمی با اقتدار از حقوق ملت دفاع کند و این مسیر را به سرانجام برساند.
 
همه در کشور از سیاست های راهبردی نظام تبعیت می کنند
وی در خصوص القائات دشمنان در قبال دو صدایی در راهپیمایی 22 بهمن از سوی مردم و رییس جمهور، گفت: این سیاست آنها سیاست جدیدی نیست و از قدیم نیز وجود داشته است، آقای رییس جمهور هشدارهای خود را نسبت به 1+5 چندین بار تکرار کردند، البته شاید از این منظر که ایشان اسم آمریکا را نبردند این مطلب را گفتند، اما مجموعه سیاست ها در کلیت نظام و در راس آن رهبر معظم انقلاب ترسیم می کنند و همه تبعیت می کنند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آنها سعی می کنند این موضوع را القا کنند، اما حتما این القای شبهه در جامعه و افکار عمومی ما تاثیر گذار نخواهد بود، دولت هم همانند مجلس معتقد به پیروی از خط مشی سیاست های کلان نظام است که یک محور آن ضدیت با استکبار و آمریکا است.
 
به ضدیت خود با آمریکا ادامه می دهیم
وی سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را خصمانه دانست و گفت: ما در مقابل باید بر اساس روش منطقی و قرآنی برخورد کنیم، ما تا زمانی که آنها این دشمنی را دارند و به سیاست های خصمانه خود ادامه می دهند به استکبار ستیزی و ضدیت خود ادامه خواهیم داد.
 
سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است
این نماینده مجلس با تاکید بر این که سیاست ما در بحث فلسطین، زیاده خواهی و سلطه جویی های آمریکا تغییر ناپذیر است، گفت: آنها با همه عده و عده ای که دارند در عرصه های مختلف از ایران شکست خورده اند و شکست شان در عراق و افغانستان مویدی بر این مساله است.
 
وی سیاست آمریکا در قبال سوریه را نیز شکست خورده دانست و گفت: آنها از اول تاکید می کردند بشار اسد باید برود و برای تحقق این مساله بیش از صد هزار تروریست را مسلح و روانه سوریه کردند، اما امروز به حرف ایران رسیدند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و بشار باید بماند.
 
بروجردی گفت: من فکر می کنم همه در نظام به راهبردی های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در همه عرصه های خارجی و داخلی متعهد هستند.
 
نخبگان، مردم و دانشگاهیان حق دارند درباره توافق ژنو اطلاع داشته باشند
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گلایه رییس جمهور از کم لطفی به توافق ژنو و نقدهای مطرح شده به این توافق و ضرورت انجام مناظرات لازم در این زمینه، خاطرنشان کرد: من معتقدم با توجه به این که مساله هسته ای یک موضوع ملی است، هم مجلس، هم دانشگاهیان و نخبگان جامعه و مردم عادی حق دارند بدانند که موضوع چیست.
 
وی اضافه کرد: من معتقدم بسیاری از مسائل را باید برای مردم بیان کرد، تحولاتی که می خواهد واقع شود باید برای مجلس و افکار عمومی باز شود، در مقاطع قبلی ما بیشتر این بحث ها را داشتیم، گلایه رییس جمهور نیز ناظر به همین مساله است که کمتر به گفت وگو و بحث گذاشته می شود.
 
 
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم به خاطر بحث هسته ای تحریم را تحمل کردند و بنابراین حتما دانستن حق آنها است.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانه که از سوی رهبری مطرح شد، جمله بسیار حکیمانه ای است، پیروز مصاف ده سال گذشته با قدرت های بزرگ جهانی ما بودیم، امریکا به این دلیل درخواست قطعنامه کرد که ایران به غنی سازی نرسد، اما ما با تلاش دانشمندان خود به این مهم رسیدیم.
 
وی با تاکید بر این که باید مراقب باشیم سر ما کلاه نگذارند، ما را محدود نکنند، گفت: غنی سازی بیست درصد نیاز ما بود آنها موافقت نکردند اما با تلاش دانشمندان به آن دست یافتیم، باید این دستاوردها را حفظ کنیم.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران مخالف بمب اتم نیست، آمریکایی ها به دروغ می گویند ایران می خواهد به این سمت برود، آنها خودشان اخیر بمب اتم آزمایش کرده اند.
 
حضور حماسی مردم در 22 بهمن پشتوانه عظیم تیم مذاکره کننده است/ نگران طولانی شدن مذاکرات نشویم
وی با اشاره به دور جدید مذاکرات در وین اتریش، گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی سرمایه عظیم ملی است که به بهترین شکل باید از آن استفاده شود.
 
بروجردی یادآورشد: مذاکره کنندگان نمایندگان ملتی هستند که در صحنه حاضر شده اند، این سرمایه ای است که به بهترین شکل تیم مذاکره باید از آن استفاده کند، نباید نگران طولانی شدن مذاکرات باشیم، آنچه مهم است حفظ حقوق ما و ملت است.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: نقش آمریکا در 1+5 کدخدایی است و به آنها خط می دهند و تحکم می کنند، اصل بر این است که به بهترین شکل از سیاست های تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی به خوبی دفاع کنیم و طولانی بودن مذاکرات چندان مهم نیست. /924/پ201/ج
ارسال نظرات