۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۷۹۵۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

رهبر انقلاب بزودی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ می کنند/ روحانی از تجارب احمدی نژاد استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تحقق این مهم مسیر شکوفایی اقتصاد ایران بیش از پیش فراهم شود.
 محسن رضايي محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با تبریک حماسه آفرینی ملت در 22 بهمن، از حضور گسترده و باشکوه آنان در راهپیمایی قدردانی کرد.
 
انقلاب اسلامی به ملت و جوانان روحیه خودباوری داد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی به ملت و جوانان اعتماد به نفس و خودباوری داد، گفت: قبل از انقلاب یاس و نا امیدی در بین جوانان موج می زد و به مردم به دیده تحقیر و توهین نگاه می شد.
 
وی با بیان این که امام قطرات پراکنده را تبدیل به دریای خروشان کردند، گفت: اگر امروز می بینیم ملت ما با تمام وجود در صحنه حاضر است، مرهون همان حرکت و تدبیری است که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه داشتند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مردمی شدن سیاست و خارج شدن آن از انحصار خواص و الهی کردن سیاست را دو رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
 
مردم در انقلاب میزبان و مسؤولان میهمان هستند
رضایی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره علت شور و شعف روز افزون مردم برای حضور در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن با وجود نقدهایی که دارند، گفت: مردم انقلاب را از خودشان می دانند و مسؤولان مهمان هستند.
 
وی احساس تعلق ملت به انقلاب اسلامی را فوق العاده دانست و با تاکید بر این که مؤید این مهم هزینه و سرمایه گذاری مردم برای حفظ و بقای نظام است، خاطرنشان کرد: فداکاری که ملت در جریان مشروطه کرد قابل قیاس با انقلاب اسلامی نیست، ما خانواده هایی که داریم که چهار فرزند خود را تقدیم این نظام کرده اند، بدیهی است که چنین خانواده ای دست از انقلاب و آرمان های آن برنمی دارد.
 
حادثه 22 بهمن همچون کربلا و عاشورا در دل مردم جای دارد
رضایی با بیان این که هیچ چیز مصنوعی در 22 بهمن نیست، گفت: 22 بهمن همچون حادثه عاشورا و کربلا است که در دل مردم جای دارد و هیچ وقت دولتی نشده است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی شکل گیری روحیه خودباوری در ملت ایران، گفت: یکی از وجوه امتیاز انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب ها پرهیز از افراط و تفریط است، انقلاب ما به معنای واقعی کلمه انقلاب بود، انقلاب ما اعتدال انقلابی است که نه به ماجراجویی کشیده می شود و نه به محافظه کاری منتهی می شود.
 
آرزوی انقلاب این است که محافظه کار و یا افراطی شویم
وی بیان کرد: یکی از آرزوهایی آمریکای این است که یا ما مثل طالبان و القاعده شویم، یا این که ما عقب بنشینیم، محافظه کار شویم و تسلیم آنها شویم؛ در بطن انقلاب اسلامی یک حکمتی وجود ارد که تاکنون بعد از سی و پنج سال ما را سرپا نگه داشته است.
 
رضایی یادآورشد: وقتی در ملتی روحیه خودباوری احیا می شود، استعدادها شکوفا و دستاوردهای مختلفی حاصل و موانع مختلف برداشته می شود.
 
راز و رمز پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی
وی با تبیین رمز و راز پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز اگر بر همان ریل انقلاب حرکت کنیم و روحیه خود باوری را در نسل جوان خود تقویت کنیم، در عرصه های مختلف مشکلات خود را حل می کنیم، نکند بعد از چندین سال درس هایی که از انقلاب گرفته ایم را دیگران به ما متذکر شوند.
 
دکتر رضایی با تاکید بر این که اگر از درس ها به درستی استفاده و تاریخ را به درستی به نسل جوان منتقل کنیم، هیچ مانعی جلودار انقلاب اسلامی و ملت ایران نخواهد بود، به تبیین شیوه های عملیاتی شدن واژه «ما می توانیم» در عرصه های مختلف پرداخت.
 
وی بیان کرد: اگر ما ادعا می کنیم باید علمی باشیم باید ابتدا ببینیم خودمان در این راستا چکاره هستیم، ایران اسلامی سرشار از اندیشمندان و بزرگان است اینها بدون خودباوری به این جایگاه ها نرسیده اند.
 
هشدار محسن رضایی به مسؤولان/ تیم احمدی نژاد نسل دومی بود اما تیم روحانی نسل اول
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من به مسؤولان هشدار می دهم، تیم احمدی نژاد نسل دوم انقلاب بود، اما تیم آقای روحانی نسل اول انقلاب هستند، البته همه  این ها مورد احترامند اما این که از نسل دوم به نسل اول  برگردیم آیا به معنای این نیست که نیرو تربیت نکرده ایم و فتیله خودباوری را پایین نگه داشته ایم.
 
رضایی در پاسخ به این سؤال که چرا پیام انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده اما اقتصاد ما به کشورهای مختلف صادر نشده است، گفت: دو سال و نیم است که غرب و حتی کشورهای دوست عربی ما سر سوریه ریخته اند و نتوانسته اند کاری بکنند چون ایران پشت سر سوریه است.
 
وی پایداری سه ساله سوریه در مقابل تروریست ها را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست.
 
 
رضایی با تاکید بر این که چرا نباید پول ما به کشورهای مختلف راه یابد، گفت: آیا ما مرد علم و فناوری نیستیم؟ تاریخ خلاف این را نشان می دهد. من معتقدم هنوز توجه و سرمایه گذاری جدی که در عرصه سیاست و امنیت داشته ایم را در عرصه اقتصاد نداشته ایم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در آینده نزدیک از سوی رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت این مساله یک موج مثبتی را در کشور و در عرصه اقتصاد ایجاد خواهد کرد.
 
مشکل اصلی اقتصاد ما تحریم نیست
وی با بیان این که تحریم مساله اصلی مشکل اقتصاد ما نیست، گفت: ما نقدینگی سرگردان بسیاری در جامعه داریم که تنها دستاورد آن تورم است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما بیش از ده میلیون جوان تحصیلکرده داریم و اتفاقا بخش قابل توجه از بیکاران ما در این بخش هستند؛ الان ما در شرایط طلایی از جهت منابع انسانی قرار داریم و باید با مدیریت و فکر درست از این شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
 
علت سقوط سهام بورس برخی ناپختگی ها در دولت و مجلس است
رضایی با تاکید بر این که بهره وری نیاز به تلاش، فکر و برنامه دارد، سقوط سهام بورس کشور را نتیجه برخی ناپختگی ها در دولت و مجلس دانست و گفت: شتابزدگی، بی توجهی، قاعده مند نبودن، بدون ضابطه عمل کردن از جمله مشکلات ما در عرصه اقتصاد است.
 
سیاسیون بی محابا وارد اقتصاد نشوند
وی تاکید کرد: اگر دوستان سیاسی ما بی محابا وارد عرصه اقتصاد نشوند ما می توانیم از منابع خود به خوبی استفاده کنیم، جهاد تنها در عرصه سیاست و فرهنگ نیست، در عرصه اقتصاد نیز می توانیم انقلابی و جهادی باشیم.
 
رضایی با تاکید بر این که نباید بحث هسته ای و اقتصاد مقاومتی را رودروی هم ببینیم، گفت: من به آقای ظریف گفتم اگر پشت سر شما تورم و بیکاری بالا نشان داده شود آنها محل نمی گذارند و می گویند به هدف رسیده ایم.
 
باید مذاکره کنیم منتهی مراقب باشیم سرمان کلاه نرود
وی بیان داشت: ما الان باید مذاکره کنیم، برخی خیلی ناراحت هستند، باید موقعیت خود را تثبیت کنیم، ما در مذاکرات بهانه را از دشمن می گیریم و رفع زیان می کنیم، بنابراین باید مذاکره کنیم منتهی نباید سرمان کلاه برود.
 
رضایی با بیان این که مذاکرات در مقابل اقتصاد مقاومتی نیست و همچنین اقتصاد مقاومتی نیز در مقابل مذاکره نیست، گفت: عده ای راه نیفتند در جامعه و بگویند اینها در مقابل هم هستند، باید مذاکرات را جدی بگیریم، از تیم هسته ای حمایت کنیم، آنها هم باید کاملا مراقب باشند تا فریب غرب را نخورند.
 
دبیر مجمع تشخیص بیان کرد: باید قبول کنیم دولت در شرایط سختی است، از سوی دیگر هر نوع ساده اندیشی خسارت بزرگی به ما وارد می کند بنابراین تیم مذاکره باید با جدیت حرکت کند و جلو برود.
 
سند چشم انداز بر اساس واقعیات تنظیم شده و قابل تحقق است
وی با اشاره به اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی متناسب با محورهای مهم عزت، حکمت و مصلحت، درباره امکان دستیابی به افق سند چشم انداز، گفت: این سند بدور از افراط است و بر اساس واقعیات تنظیم شده است.
 
به عنوان یک نیروی انقلابی گلایه مندم
وی تاکید کرد: با هدایت های رهبری هدفی را در نظر گرفته ایم که قابل تحقق بوده است، این سند ده سال قبل ابلاغ شده است، زحمات زیادی کشیده شده، اما من به عنوان یک نیروی انقلابی از دست دولت ها و مجلس هایی که بوده اند و رفته اند گلایه مندم.
 
رضایی خاطرنشان کرد: الان ما سه سال است که تحریم شده ایم، اما این حرکت ده سال قبل آغاز شده است، ما اگر اقتصاد خود را از نفت جدا می کردیم نباید تحریم این قدر اثر می گذاشت.
 
وی بیان کرد: دوستان ما یا نتوانسته اند یا برداشت های دیگری داشتند و یا رویاهایی دیگری همراه سند در فکرشان بود، وقتی یک سند است همه باید همصدا شویم. امیدواریم این وقفه پیش آمده جبران شود.
 
دولت روحانی تصور نکند به تنهایی می تواند کشور را اداره کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: ما به این دولت امیدوار هستیم و از همه می خواهیم دولت را کمک کنند، باید قاعده دمکراسی را یاد بگیریم، وقتی انتخابات تمام می شود همکاری های باید شروع شود، دولت فکر نکند با دوستان خود می تواند کشور را اداره کند حتی از دولت احمدی نژاد و تجارب آنها و دیگر کارشناسان باید استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر حفظ آرامش در کشور، گفت: در هفته های اخیر از سوی دولت و منتقدین ناشکیبایی هایی صورت گرفت و مشکلاتی ایجاد شد، این درست نیست.
 
رضایی افزود: به اقوام ایرانی نباید اهانت شود، وقتی در یک رسانه به یک قوم اهانت شود اضطراب در جامعه ایجاد می شود، کشور به شدت نیازمند آرامش است.
 
رضایی با تاکید بر این که اختلافات سیاسی را در همان عرصه کنار بگذاریم و در عرصه اقتصاد همدل شویم، گفت: اگر اقتصاد رونق گیرد چه اصولگرا و چه اصلاح طلب همه بهره آن را می برند.
 
عده ای منتظرند دولت به مشکل بخورد/ عده ای هم می خواهند بگویند دولت گذشته کشور را تبدیل به ویرانه کرده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده ای منتظرند دولت به مشکل بخورد تا بگویند دیدیم ما گفتیم که اینها نمی توانند، یا یک عده در دولت بگویند اینها کشور را خراب و نابود کردند، این جوری نمی شود، باید در عرصه اقتصاد همه توان خود را بسیج کنیم، ما در انقلاب و جنگ در عین اختلاف نظرها روی یک چیز متحد شدیم و نتیجه آن را دیدیم.
 
رسانه ها آرامش جامعه را حفظ کنند
وی نامگذاری های چندین ساله گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب را نشانگر اهتمام ویژه ایشان به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: ما گردنه های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم، اگر این گردنه را با موفقیت عبور کنیم، دشمن کاری نمی تواند در مقابل ملت ایران انجام دهد، ما روزی را می بینیم که قدرت های جهانی وقتی وارد منطقه می شوند بگویند اول برویم تهران و بعد به دیگر کشورها برویم، آن روز زمانی است که ما در کنار موشک ها و توپ ها در اقتصاد و تجارت نیز شکوفا شویم و این اتفاق دور از دسترس نیست.
 
رضایی در پایان درباره چشم انداز اقتصاد ایران، گفت: من شکوفایی خوبی در نسل جوان می بینم، متاسفانه برخی نا امید می شوند و از کشور بیرون می روند، البته من مطئنم اینها برمی گردند و به کشور خودشان خدمت می کنند؛ اگر بسترهای لازم را برای این نسل جوان تحصیلکرده فراهم و حمایت های لازم را داشته باشیم زمینه های لازم برای شکوفایی و رشد اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.
 
وی در پایان با تاکید بر حفظ آرامش در جامعه، اظهار داشت: من از همه رسانه ها درخواست می کنم به اقوام ایرانی و مردم بهای لازم را بدهند و کاری کنند که آرامش جامعه دچار خلل و مشکل شود. /924/ز503/ج
ارسال نظرات