۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۹۸۰۱۶
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استفاده بیشتر از تولید داخلی و کاهش وابستگی به نفت را از دیگر راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: اصلی‌ترین سلاحی که دشمن علیه ما استفاده می‌کند، نفت است.
کاظم جلالي، رييس مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز جمعه بیست و پنجم بهمن ماه در نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی(با رویکری بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی(با رویکردی بر مدیریت و حسابداری) که به‌همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و سازمان بسیج دانشجویی در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی سیزدهم آبان تهران برگزار شد، با اشاره به این‌که ملت ما اساسا با محتوا و محوریت دین انقلاب کردند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی در تئوری‌های انقلاب، جایگاهی برای انقلاب‌های دینی نبود، ملت ایران با انقلاب اسلامی دین را به متن زندگی مردم بازگرداند.

وی با بیان این‌که با انقلاب اسلامی، حرکت‌های دینی در خارج از ایران شکل گرفت، تأکید کرد: اگر امروز بتوانیم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را محقق و درنتیجه مدل موفقی از حکومت دینی ارائه کنیم، سبب تقویت حرکت‌های دینی و منطقه‌ای در جهان می‌شود.

جلالی با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی حرکت‌های دینی نمی‌توانستید ببینید، اظهار داشت: امروز اصلی‌ترین پایگاه انقلاب‌های خارج از ایران نماز جمعه و شعارشان الله اکبر است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را موضوع ضروری و دارو و نسخه شفابخش دانست و گفت: امروز اصلی ترین موضوع چالش برانگیز ما اقتصاد است؛ اگر دشمن بخواهد کارشناسانه به مقوله انقلاب اسلامی نگاه کند، با تحریم و تهدید نمی‌تواند انقلاب را از بین ببرد بلکه باید مردم را از آمدن در خیابان و اصل انقلاب پشیمان کند که بهترین مسیر آن اقتصاد است.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مطرح شده زیرا با تحریم و تهدید مواجه هستیم و در شرایطی نیستیم که بخواهیم از اقتصادی تعریف کنیم که می‌تواند در فضای باز رشد کند.

جلالی اصلاح قوانین از جمله قوانین پولی و بانکی را یکی از راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی مطرح کرد و گفت: قوانین پولی و بانکی در خدمت اقتصاد کشور نیست.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استفاده بیشتر از تولید داخلی و کاهش وابستگی به نفت را از دیگر راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: اصلی‌ترین سلاحی که دشمن علیه ما استفاده می‌کند، نفت است.

وی جدی گرفتن اجرای اصل 44 قانون اساسی را از دیگر راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی مطرح کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی اصل 44 را ابلاغ کردند، مجلس قانون آن را نوشت اما در مرحله اجرا در بحث خصوصی سازی بسیار بد عمل کردیم.

جلالی ابراز داشت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان یکی دیگر از راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی است؛ مجلس شورای اسلامی امسال حدود پانصد میلیارد تومان به این شرکت‌ها اختصاص داد که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آگاه سازی جامعه را از دیگر راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی مطرح کرد./956/پ203/ج

ارسال نظرات