۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۱۰۵

سرمایه گذاری هند در بخش فرهنگی افغانستان

خبرگزاری رسا ـ به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از قندهار؛ در روزهای اخیر تدابیر شدید امنیتی در این شهر اعمال می‌شود و خیلی از مغازه ها امروز در شهر قندهار تعطیل بودند.
انتخابات در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: حامد کرزای امروز همراه با سلمان خورشید وزیر خارجه هند، کار ساختمان دانشگاه ملی کشاورزی و فن‌آوری معلوماتی را در قندهار افتتاح کرد.


این دانشگاه در ساختمان موسسه آموزش عالی کشاورزی که قبلا با هزینه مالی 4.5 میلیون دلار توسط کشور کانادا ساخته شده شده بود، ساخته خواهد شد.


قرار است که دانشگاه ملی کشاورزی و فن آوری با حمایت مالی و فنی هند ایجاد شود که فقط رشته‌های کارشناسی ارشد در آن تدریس خواهد شد.


در این سفر، آقای کرزای صحبت کوتاهی درباره اهمیت این دانشگاه داشت و گفت: این دانشگاه توسط کمک‌های هند برای پیشرفت افغانستان ساخته می‌شود. او گفت: دانشجویان افغان در این دانشگاه بر اساس معیارهای جهانی در زمینه کشاورزی آموزش خواهند دید.


وزیر خارجه هند نیز قندهار را یکی از شهرهای مهم افغانستان دانست و گفت: این شهر از نظر تاریخی در آسیا دارای اهمیت است. او با اشاره به اینکه حمایت هند از افغانستان بر اساس قرارداد استراتژیک میان دو کشور صورت می‌گیرد، افزود: جامعه جهانی باید افغانستان را در زمینه اقتصادی یاری رساند.


به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از قندهار؛ در روزهای اخیر تدابیر شدید امنیتی در این شهر اعمال می‌شود و خیلی از مغازه ها امروز در شهر قندهار تعطیل بودند.


حامد کرزای در این سفر با بزرگان قومی و افراد با نفوذ محلی دیدار کرد و به رسانه‌ها اجازه داده نشد که در این جلسه حضور داشته باشند.


قندهار از مراکز مهم شهری در جنوب افغانستان به شمار می‌رود و زادگاه حامد کرزای و خواستگاه اصلی طالبان است./1421/1409/ح

ارسال نظرات