۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۸۱۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

فرهنگ جامعه نیازمند نقش آفرینی دلسوزان انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروز فرهنگ جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند نقش آفرینی متدینین، دلسوزان انقلاب و عالمان و نخبگان فرهنگی در تبیین ارزش‌های دینی است.
حجت الاسلام علي شکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته در نشست هم اندیشی نخبگان فرهنگی شهرستان دامغان که در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل مجموعه‌ای با عنوان جبهه یا کمیته فرهنگی انقلاب اسلامی متشکل از نخبگان فرهنگی هر منطقه نیازمبرم جامعه امروز ما است.

 

وی خاطر نشان کرد: نخبگانی که فهم بالایی نسبت به فرهنگ کشور در حوز‌ه‌های مختلف دارند و اهل تعقیب و تحلیل مسائل پیرامون فرهنگ جامعه هستند باید با همسویی، همراهی و همفکری در مسیر کاهش دغدغه‌های فرهنگی رهبرمعظم انقلاب حرکت نمایند  و به تعبیرایشان جبهه فرهنگی کشور را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگ عمومی وفرهنگ دینی مشکلاتی داریم و نیازمند مشاوره و برگزاری چنین حلساتی با موضوع تمدن اسلامی، الگوی ایرانی و اسلامی و سبک زندگی دینی که همگی به حوزه‌های علوم انسانی اسلامی برمی‌گردد، هستیم تا به تحلیل وتفسیر صحیح این مشکلات و چاره‌اندیشی برای آنها بپردازیم.

 

سازمان تبلیغات اسلامی همواره باید پیشتاز پیگیری منویات رهبری باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی عمومی و غیر دولتی است و مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب و مجموعه بیت رهبری اداره می‌شود اضافه کرد: ضرورت این حرکت و نشستی که امروز تحت عنوان هم اندیشی با نخبگان و با هدف تشکیل و سازماندهی یک کمیته یا جبهه فرهنگی برگزار شده آن است که سازمان تبلیغات اسلامی باید همواره پیشتاز پیگیری مطالبات رهبری باشد.

 

حجت‌الاسلام شکری افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس طرحی مدون و داده‌های آماری مرکز آمار ایران، مرکز داده‌ها و اطلاعات آماری فرهنگی را راه‌اندازی نموده است و مسائل فرهنگی کشور را به دقت رصد می کند و با شناخت این چالش‌ها و توجه و تعقیب خواست و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برنامه ریزی‌های دقیقی را انجام خواهد داد.

 

وی ایجاد هم افزایی بین نهادهای متصدی امور فرهنگی، استفاده از روش‌های نو، پالایش تحولات دیداری و شنیداری در مسائل دینی جامعه و سازماندهی رسانه‌های دینی، سالم سازی فضای عمومی جامعه، بسترسازی استفاده از نیروهای امین و کارآمد در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ فرهنگ را بخشی از سیاست‌های این سازمان در سال آینده برشمرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: نماد سازی و تقویت شناخت اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل جوان نسبت به شخصیت‌های برجسته فرهنگی کشور، نهادینه کردن دیدگاه‌های بی بدیل امام راحل(ره) در جامعه، مقابله با مباحثی همچون افراطی گری و سلفی گری در جامعه اسلامی و توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث فرقه‌های نو‌ظهور و خرافات از دیگر سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال93 خواهد بود.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور مدیر حوزه‌علمیه، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشکری، دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی شهرستان دامغان و جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر و نهادهای متصدی فعالیت‌های فرهنگی و کارشناسان این حوزه داشتند، حاضران ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در باب عبور از چالش‌های موجود فرهنگ منطقه و کشور بیان کردند/977/پ202/س

ارسال نظرات