۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۸۱۴۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت با مجلس شفاف تر باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه موجب دغدغه برخی نمایندگان است؛اظهارات مقامات آمریکایی و مقامات 5+1 است که این مباحث موجب شد است که دغدغه دوستان نماینده بیش تر شود که چنانچه این اظهارات طرف مقابل صحت ندارد، دولت باید به طور شفاف مسائل را با مجلس در میان گذارد.
حجت الاسلام وحيد احمدي عضو فراکسيون رهروان ولايت

 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحید احمدی،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت:آنچه در قالب توافق نامه و مقابله نامه است باید به طور حتم به مجلس بیاید . به تایید مجلس برسد.



نماینده مردم کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مسئله تفاهم نامه ژنو از جانب آقایان دولتی مطرح می شود که یک یادداشت غیر رسمی است و زمانی که قرار باشد به یک توافق نامه رسمی تبدیل شود به تایید مجلس خواهد رسید و در حال حاضر تنها یک برنامه اقدام مشترک است

احمدی هم چنین تصریح کرد: دولت مطرح می کند که با توجه به این که یک سند رسمی نیست ضرورتی ندارد که جزییات آن افشا شود.



وی ادامه داد: مجلس نسبت به تیم مذاکره کننده اعتماد دارد و حمایت می کند و کلیه افکار مختلفی که در کشور نیز داریم و ممکن است در مجلس نیز وجود داشته باشند، نسبت به مباحث هسته ای یک صدا هستند و یک هدف را تعقیب می کند.



احمدی در خصوص انتقادات به این توافقنامه گفت: آنچه موجب دغدغه برخی نمایندگان است برخی اظهارات مقامات آمریکایی و مقامات 5+1 است که این مباحث موجب شد است که دغدغه دوستان نماینده بیش تر شود که چنانچه این اظهارات طرف مقابل صحت ندارد، دولت باید به طور شفاف مسائل را با مجلس در میان گذارد.



وی افزود: حالا که مذاکرات در قالب ژنو 3 تکمیل شده و در بازه زمانی 6 ماهه در حال اجرا است منعی ندارد که دیگران نیز از ریز جزییات آن مطلع شوند تا رفع دغدغه از مجلس شده باشد.



احمدی هم چنین تصریح کرد: ممکن است برداشت ها از این توافق با هم متفاوت باشد اما اگر این برداشت ها جنبه عملی پیدا کند و مجلس احساس کند که دستاوردهای هسته ای در معرض خطر است بدون شک با شدت واکنش نشان می دهد و تصمیمات لازم در جهت صیانت از حقوق ملت را اتخاذ می کند.



وی ادامه داد: در خصوص تیم های نظارتی بعد نظارتی مجلس محصور نشده است و در قالب کلی به موجب وظیفه نظارتی مجلس در همه شئون اجرایی کشور باید انجام شود.



این نماینده مجلس هم چنین تاکید کرد: بحثی پیش از این در هیئت رییسه کمیسیون مطرح شد که خوب است که هیاتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و دیگر نمایندگان تشکیل شود که این تیم بتواند مسائل را رصد و نظارت کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه تاکید کرد: این مسئله تنها در قالب طرح مطرح شد و هنوز به قطعیتی در این خصوص در کمیسیون رسیده نشده است و به هیچ وجه این مسئله در قالب یک مصوبه در کمیسیون نیست./924/د102/ج

ارسال نظرات