۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۹۸۱۴۴
نقوی حسینی:

اخضر ابراهیمی به سرنوشت کوفی‌عنان دچار می‌شود/ ژنو2 آینده سوریه را مبهم‌تر کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راهکار نظامی و حمایت از تروریست ها در سوریه نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت، گفت: اخضرابراهیمی با عذرخواهی از مردم سوریه ناکارآمدی خود را اعلام کرد.
سيد حسين نقوي حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسین نقوی حسینی در گفت وگویی درباره شکست دور دوم مذاکرات ژنو2 برای حل بحران سوریه و عذرخواهی اخضر ابراهیمی ازمردم این کشور، گفت: دور دوم مذاکرات ژنو2 درمورد سوریه درحالی پایان یافت که نه تنها هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد، بلکه باعث تیره و تار شدن افق آینده برای پایان دادن به بحران در سوریه شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عذرخواهی اخضر ابراهیمی به معنای این است که وضعیت آینده در سوریه، شرایط بحرانی تری خواهد داشت و در واقع به معنای به بن بست رسیدن راه حل دیپلماتیک برای حل بحران سوریه است، البته جمهوری اسلامی ایران این اتفاق را پیش بینی می کرد و درگذشته اعلام کرد که این نوع مذاکرات که یک جانبه گرایانه است و ایران هیچ نقش در آن ندارد؛ به طور قطع به نتیجه نخواهد رسید.

وی، افزود: اگر جامعه بین المللی درآینده نشست دیگری را بدون حضور جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کند؛ طبیعی است که این نشست ها به شکست منجر شود، چون دیدگاه هایی که دراین کنفرانس ها مطرح می شود با یک جانبه گرایی غرب به ویژه آمریکا است و آنها می خواهند که برای مردم سوریه تصمیم گیری کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اخضرابراهیمی سرنوشتی مشابه کوفی عنان در امور سوریه پیدا کند، تصریح کرد: زمانی که اخضر ابراهیمی عذرخواهی می کند که نتوانسته است مذاکرات صلح سوریه را به سرانجام برساند؛ به معنای اعلام ناکارامدی نقش خود در پایان دادن به بحران سوریه است، بنابراین احتمال دارد که اخضر ابراهیمی از این جایگاه کناره گیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره اینکه اوباما گفته که با به دنبال راهکارهای دیگری برای حل بحران در سوریه است، گفت: آمریکایی ها راهکار نظامی وحمایت مالی از تروریست ها و گروه های افراطی را پیشتر دنبال کردند و نتیجه شکست آن را دیدند؛ ازاین رو اگر بخواهد باز به سوی نظامی گری و حمایت از تروریست ها روی آورد؛ بحران در سوریه شدیدترخواهد شد و به طور قطع این راه حل شکست خورده خواهد بود./924/د102/ج

ارسال نظرات