۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۱۴۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

حماسه22 بهمن تجلی اطاعت پذیری ملت از ولی فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تقدیر از حضور حماسی مردم در 22 بهمن، گفت: کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند فرمان ولی فقیه را اجابت و جهاد کرده‌اند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل وزارت دفاع، با بیان این‌که جهاد در راه خدا تنها با حضور در میدان جنگ محقق نمی‌شود، گفت: کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند فرمان ولی فقیه را اجابت و جهاد کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام به دنبال سعادت و خوشبختی انسان است، ابراز کرد: توجه و عمل به دستورات الهی انسان را در مسیر درست و سعادت قرار می‌دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه توجه به واجبات و ترک محرمات را سبب سعادت انسان دانست و اظهار کرد: برخی از مواقع انسان‌ها برای رسیدن به امیال و خواسته‌های خود متوصل به گناه و دروغ می‌شوند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که قدرت واقعی از آن خداوند است، گفت: ظالمان زمانی که به قدرت می‌رسند زورگویی می‌کنند اما خداوند که دارای قدرت حقیقی است هیچ‌گاه به بندگان خود ظلم نمی‌کند.

وی بر ضرورت رعایت تقوای الهی تأکید کرد و افزود: انسان برای رسیدن به سعادت از اموری که مورد نهی خداوند قرار دارد باید پرهیز کند و به اوامر الهی توجه داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با بیان این‌که ربا در دین اسلام مورد نهی قرار گرفته است، ابراز کرد: جامعه اسلامی نباید گرفتار ربا شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی یکی از ویژگی‌های انبیا و اولیای الهی را هدایت بشر خواند و گفت:‌ ائمه اطهار(ع) اهتمام ویژه‌ای به هدایت و راهنمایی بشر داشتند و واسطه میان انسان و خدا هستند.

وی در ادامه راه رسیدن به سعادت و درجات والا را توجه به دستورات الهی و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) ذکر کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات