۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۸۱۵۵
آیت الله نوری همدانی:

هرکس به عزت و عظمت ملت خدشه وارد کند مسلمان نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت مدرای، حفظ عظمت و عزت اسلام و مسلمین، استکبار ستیزی، روحیه جهاد و شهادت، استقامت و پایداری، خودباروری، خود کفایی، حفظ وحدت و اتحاد را از جمله خطوط اصلی انقلاب دانست و گفت: هرکس از این چارچوب خارج شود نه انقلابی و نه مسلمان است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور به تبیین و ترسیم خطوط اصلی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: هرکس این ویژگی‌ها را نداشته باشد انقلابی نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حفظ عزت و عظمت اسلام و مسلمین را یکی از مهم‌ترین اصول انقلاب برشمرد و گفت: هرکس کاری کند که به عزت و عظمت ملت صدمه ن خدشه وارد شود جزو مسلمانان نیست.

این مرجع تقلید مبارزه با استکبار را یکی از ویژگی‌های مهم افراد انقلابی خواند و با استناد به آیاتی از قرآن، ابراز داشت: هیچ‌گاه نباید نسبت به مستکبران حسن ظن داشت؛ نمی شود به آنها اعتماد کرد چراکه شیطان بزرگ، سلطه طلب و خود بزرگ بین است.

وی در ترسیم خطوط قرمز دیگری که افراد انقلابی و غیر انقلابی را از یکدیگر جدا می کند، گفت: پذیرش نظام ولایی و ولایت مداری، مبارزه با صهیونیست، استقامت و پایداری، توجه به مستضعفان و محرومان، وحدت و اتحاد، غرب گرایی و خود باختگی در برابر غرب، خود باوری، احیای فرهنگ جهاد و شهادت، صدورانقلاب، خود کفایی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی و احیای امکانات، از دیگر موارد آن است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح وظایف و مسؤولیت‌های روحانیت پرداخت و ابراز داشت: پوشیدن لباس سربازی امام زمان(عج) خود مسؤولیت آور است؛‌ اخلاق شما و کیفیت صحبت، عمل و برخورد شما به عنوان مبلغ اسلام و انقلاب بسیار مهم است؛ مردم رفتار شما را زیر ذره‌بین قرار داده و از این زاویه می خواهند به ماهیت اسلام و انقلاب پی ببرند.

وی با اشاره به سابقه درخشان روحانیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی،‌ گفت: اولین قشری که به ندای امام(ره) لبیک گفت روحانیت بود؛ شما باید سوژه و مطلب منبرها و سخنان خود را از فکر، فرهنگ و راه امام(ره) بگیرید.

این مرجع تقلید با تأکید به اهمیت بحث اخلاق، خاطرنشان کرد: برخورد محبت آمیز با مردم، گشاده رویی، عبوس نبودن، خوب گوش دادن به درد دل مردم، خوب حرف زدن، کلام و رفتار مؤدبانه و محترمانه داشتن، ظاهر منظم و مرتب داشتن، حسن معاشرت و مصاحبت با دیگران، نکات مهمی است که طلاب و روحانیون باید به آنها توجه ویژه داشته باشند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات