۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۸۲۷۵
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور:

ره آورد حج عمره بهره مندی از دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از اعطای وام به دانشجویان عمره گزار تا ماه های آینده خبرداد.
حجت الاسلام فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، ظهر امروز در همایش آموزشی و توجیهی دانشجویان عمره گزار استان خوزستان، از اعطای وام 600 هزار تومانی به دانشجویان داوطلب عمره دانشجویی خبرداد و افزود: با رایزنی هایی که با بانک ملی شده قرار است در ماه های آینده وامی به دانشجویان داوطلب اعزام به حج عمره اعطا شود.


وی با اشاره به روحانی های کاروان تصریح کرد: خوشبختانه در سازمان حج و زیارت مبلغان و روحانی های متخصصی در حال فعالیت هستند که همواره از آن ها در کاروان ها استفاده می شود.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به راه اندازی سامانه آموزش مجازی حج عمره به دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: در این پایگاه به سوالات شرعی، شبهات دینی پاسخ داده می شود و همچنین تصاویری از مکه، مدینه و اماکن زیارتی این دو شهر بارگذاری شده است.


حجت الاسلام فقیهی با تأکید بر نقش تأثیرگذار جوانان در تعاملات دینی بیان داشت: دانشجویانی که به عمره اعزام می شوند نمایندگان تمامی دانشجویان کشور هستند.

 

وی با بیان این که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان سعی دارد سفر حج عمره را برای دانشجویان آسان، ارزان و با کیفیت برگزار کند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز عمره دانشجویان اعزام آن ها خارج از نوبت بوده که این عمل با رایزنی های مکرر با سازمان حج و زیارت محقق شده است.

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور حج را یک دعوت خاص الهی عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که دعوت به حج به معنی بهرمندی نیست.

 

تحول معنوی از ویژگی های بارز حج عمره است
حجت الاسلام فقیهی با بیان این که دانشجویان باید قبل از سفر به سرزمین در رفتار اخلاقی خود بازنگری کنند، اظهار داشت: دانشجویان باید برای سفر بزرگ معنوی حج خود را آماده کنند.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به فضای معنوی حاکم بر مکه و مدینه ابراز داشت: به یقین خداوند متعال در این دو شهر سفره ای عظیم پهن کرده که باید زائران از آن به خوبی بهره مند شوند.


حجت الاسلام فقیهی با تأکید بر این که اکثر دانشجویان پس از بازگشت از سرزمین وحی تحول معنوی به آن ها دست می دهد، اظهار داشت: می توان به صراحت کامل گفت که ره آورد حج عمره بهرمندی از دنیا و آخرت است.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان این که در برنامه های جنبی سفر به حرم امن الهی دانشجویان به 12 مکان زیارتی مکه و مدینه اعزام می شوند، تصریح کرد: دانشجویان به مکان های زیارتی که اکثر حجاج به آن جا نمی روند اعزام خواهند شد./9458/پ203/ب

ارسال نظرات