۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۳۶۷

تحصیل 1300 طلبه خواهر در حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: بیش از هزار و سیصد نفر خواهر در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.
تحصیل 1300 طلبه خواهر در حوزه علمیه آذربایجان غربی

 حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه خواهران از 26 بهمن ماه آغاز و تا 10 اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: پذیرش برای سال تحصیلی آینده همزمان در یازده حوزه علمیه خواهران شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی انجام می ‌شود.

 

 حجت ‌الاسلام فخری با اشاره به این نکته که پذیرش در دو سطح دو و سه انجام می شود، افزود: در سطح دو پذیرش از بین داوطلبان دیپلم و دیپلم به بالا صورت می گیرد که این امر در سطح سه برای تخصص قرآنی صورت می گیرد.

 

 وی تصریح کرد: مسؤولان مرتبط در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، قره‌ضیاءالدین، نقده، میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب آماده پذیرش و ثبت‌ نام متقاضیان هستند.

 

 دبیر شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، درخصوص ظرفیت ثبت‌ نام، اعلام کرد: ظرفیت پذیرش به ‌دلیل نامشخص بودن تعداد ثبت‌ نام‌‌کنندگان فعلاً مشخص نیست.

 

 این مقام مسؤول اشاره کرد: از سال تحصیلی آینده داوطلبان علاقه‌ مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند بدون آزمون ورودی و با ارزیابی نمرات تحصیلی در مدارس علمیه تحصیل کنند.

 

 وی نحوه تبت نام و پذیرش را از طریق سایت حوزه های علمیه واحد خواهران اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم جامعه را به وسیله تبلیغ حوزه‌های علمیه در جهت مبانی قرآنی پیش ببریم بدون شک موفقیت‌ های بسیاری در تربیت افراد متعالی و متعهد کسب خواهیم کرد.

 

 این مسؤول، تلاش بر گسترش فعالیت‌های حوزوی را در اولویت دانست و گفت: باید مسؤولانی که توانایی دارند در راستای تاسیس مدارس علمیه در شهرستان‌ها آستین‌های همت خود را بالا بزنند.

 

حجت ‌الاسلام فخری رسالت اصلی حوزه‌های علمیه را ترویج قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: مراجع، بزرگان و علمای دین نیز همواره بر تحقق آن در مراکز حوزوی تأکید دارند.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: برترین مسأله در تربیت نیروهای حوزوی ترویج مکتب اهل بیت(ع) است که همواره مورد تأکید عالمان دینی قرار داشته است./936/پ203/س

ارسال نظرات