۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۴۵۷

دیدار مادورو و رهبر مخالفان ونزوئلا

خبرگزاری رسا ـ نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که کشورش از چند هفته قبل شاهد بروز ناآرمی ها است، اعلام کرد که روز دوشنبه با یکی از رهبران مخالفان دیدار می کند.
ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش شبکه خبری یورونیوز، نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که کشورش از چند هفته قبل شاهد بروز ناآرمی ها است، اعلام کرد که روز دوشنبه با یکی از رهبران مخالفان دیدار می کند.


انریکه کاپریلس، که رقیب آقای مادورو در انتخابات سال گذشته میلادی بود و با اختلاف کمتر از یک درصد شکست خورد، به عنوان فرماندار ایالت میراندا با رییس جمهور دیدار خواهد کرد و انتظار می رود بحران سیاسی اخیر محور این گفتگو باشد.


گفتنی است، تاکنون ده نفر در ناآرامی های دوازده روز گذشته در شهر کاراکاس کشته شده اند.


در چند روز گذشته همزمان با مخالفان، حامیان رییس جمهور ونزوئلا هم در خیابان های پایتخت با لباس سرخ رنگ حضور داشته اند. مادورو به دلیل اجرای برنامه های رفاه عمومی، در میان طبقه محروم و متوسط ونزوئلا محبوبیت زیادی دارد.


دستگاه قضایی ونزوئلا با عمل به درخواست مخالفان تقریبا همه صد دانشجویی را که بازداشت شده بودند آزاد کرده است.


آنخل ویواس، یکی از ژنرال های نزدیک به مخالفان دولت در میان هوادارانش که در اطراف خانه او تجمع کرده بودند، اعلام کرد که با وجود صدور حکم جلبش خود را تسلیم نمی کند. دولت او را به تحریک معترضان متهم کرده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات