۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۹۸۵۸۸

تصرف خیابان های ونزوئلا توسط معترضان تندرو

خبرگزاری رسا ـ مخالفان دولت با آتش زدن سطل های زباله در خیابان راه ها را بند آوردند و رفت و آمد خودروها در بسیاری از خیابان های کاراکاس مختل شد.
ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش یورونیوز، تلاش نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای گفتگو با رهبر مخالفان نتیجه نداد و مخالفان در روز دوشنبه هم در خیابان های کاراکاس سنگربندی کردند.


مخالفان دولت با آتش زدن سطل های زباله در خیابان راه ها را بند آوردند و رفت و آمد خودروها در بسیاری از خیابان های کاراکاس مختل شد. این در حالی است که انریکه کاپریلس، رقیب آقای مادورو در انتخابات سال گذشته میلادی و یکی از رهبران مخالفان از حامیانش خواسته بود که جاده ها را بند نیاورند.


به نظر می رسد که برخی از تندروها و مخالان دولت از رهبر مخالفان خط نمی گیرند و به دنبال ایجاد جوی ناآرام و متشنج در ونزوئلا هستند.


ناآرامی های دو هفته اخیر در ونزوئلا تاکنون سیزده کشته به جا گذاشته است. حامیان دولت و مخالفان هریک دیگری را به دامن زدن به خشونت ها متهم کرده اند.


همانند چند روز گذشته همزمان با مخالفان، حامیان رییس جمهور ونزوئلا هم در خیابان های پایتخت با لباس سرخ رنگ حضور داشتند و به حمایت از آقای مادورو و هوگو چاوز، ریس جمهور سابق کشورشان شعار دادند.


نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا می گوید: این تظاهرات فراتر از توطئه است، فراتر از اعتراضی معمولی است. ونزوئلا با گروهی فاشیست که قصد کودتا دارد روبرو است. این کودتا در ادامه حملات امپریالیستی است که می خواهد انقلاب و دموکراسی را در کشور ما نابود کند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات