۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۶۱۴

فعالیت حوزه علمیه دانشگاهیان بابل تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بابل از فعالیت حوزه علمیه دانشگاهیان این شهرستان خبر داد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه

حجت الاسلام سید باقر حسینی، رییس حوزه علمیه دانشگاهیان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه دانشگاهیان بابل تصریح کرد: حوزه علمیه دانشگاهیان، مرکزی آموزشی و تربیتی وابسته به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها است که در زمینه آموزش معارف اسلامی فعالیت می‌کند.

 

وی ادامه داد: این حوزه در حال حاضر در 24 استان و 35 مرکز فعالیت دارد که تحصیل در این حوزه شامل شش ترم و 66 واحد از درس هایی  مانند فقه، کلام، جریانشناسی، تاریخ و اخلاق است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به بیان اهداف این حوزه علمیه پرداخت و تصریح کرد: ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی با توجه به اهداف تمدن اسلامی و ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو از اهداف حوزه علمیه دانشگاهیان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ارتقاء تحلیل و فعالیت فرهنگی دانشجویان را از دیگر اهداف این حوزه علمیه برشمرد و گفت: تبیین و توصیف ماهیت، مراحل و اهداف انقلاب اسلامی، ارتقاء سطح تحلیل و معمل سیاسی، شناخت ماهیت دانشگاه اسلامی و تلاش در جهت تحول علمی و ساختاری از دیگر اهداف حوزه علمیه دانشگاهیان است.

 

وی ادامه داد: حوزه علوم اسلامی این بستر را در دانشگاه آماده کرده تا دانشجویان بتوانند در مکتب امام صادق(ع) با اسلام ناب آشنا شوند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل خدمت به معارف دین را برای خود افتخار دانست و تصریح کرد: با توجه به فضای دانشگاه ها همه مسؤولان باید عرصه را برای دانشجویانی که می خواهند در این فضای ناسالم جامعه معارف دین را یاد بگیرند، آماده کنند.

 

حجت الاسلام حسینی استقبال دانشجویان از حوزه علمیه دانشجویان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: پرورش بنیادی عناصر مستعد و علاقه‌مند به علوم اسلامی ‎از میان دانشجویان و فارغ‎التحصیلان دانشگاه ها می تواند موجب همگرایی بین حوزه و دانشگاه  در جهت تقویت دانشگاه اسلامی شود.

 

وی در پایان به برخی دستاوردهای این حوزه علمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: تقویت ایمان و غیرت دینی، رشد اخلاق اسلامی و تهذیب نفس از راه هایی مانند ایجاد فضای سالم اعتقادی و اخلاقی و ارائه آموزه‌ها و الگوهای علمی از دستاوردهای حوزه علمیه دانشگاهیان است./950/ت302/س

ارسال نظرات