۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۶۴۹
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری:

برنامه های فرهنگی مساجد، جواب گوی نیازهای جوانان باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که برنامه های فرهنگی مساجد استان باید جواب گوی نیازهای جوانان باشد، گفت: باید جهشی اساسی، علمی و جذاب در برنامه های فرهنگی مساجد ایجاد کنیم و همه تلاش ها به جذب جوانان در مسجد معطوف گردد.
رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد با محوریت «کانون های فرهنگی مساجد استان» برگزار شد، ضمن گلایه از نبود نظارت بر عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: عدم نظارت بر کانون های فرهنگی باعث خودسرانه عمل کردن برخی از آن ها شده است.
 
وی به از هم گسیختگی مجموعه های فرهنگی درون مسجد اشاره کرد و افزود: همه هم و غم متولیان فرهنگی باید این باشد که موازی کاری در مسجد صورت نگیرد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که همه مجموعه های فرهنگی مساجد باید مردمی اداره شود، اظهار داشت: دست اندرکاران امور فرهنگی استان، همه برنامه ریزی های خود را در جهت تدوین طرح ارتقاء شاخص های کانون های فرهنگی مساجد در استان به کار گیرند.
 
حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این که برنامه های فرهنگی مساجد استان باید جواب گوی نیازهای جوانان باشد، خاطرنشان کرد: باید جهشی اساسی، علمی و جذاب در برنامه های فرهنگی مساجد ایجاد کنیم و همه تلاش ها به جذب جوانان در مسجد معطوف گردد، چرا که اگر ما جوانان را جذب نکنیم، دشمن به راحتی و با تهاجم فرهنگی آن ها را جذب روش های شوم خود می کند.
 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذاب کردن برنامه‌های مساجد برای جذب جوانان اظهار داشت: جذاب کردن برنامه‌های مساجد و جذب جوانان از طرف روحانیت می‌تواند نقش مؤثری در جذب جوانان به مسجد داشته باشد.

وی افزود: زنده نگهداشتن مساجد از سوی ائمه جماعات و کانون های فرهنگی بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کرد تا با برگزاری حلقه‌های مشورتی با حضور نخبگان در جذب حداکثری جوانان به مساجد تلاش کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که اثربخشی برنامه‌های مساجد باید در موضوع منطبق با نیاز جامعه و منطبق با ارزش‌های انقلاب برنامه‌ریزی و اجرا شود، تصریح کرد: نباید از مسائل روز و بصیرت افزایی های سیاسی در مساجد غافل شویم چرا که سیاست در متن مساجد قرار دارد./9457/پ202/س
ارسال نظرات