۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۸۶۷۷

آمریکا تهدید به خروج کامل از افغانستان کرد

خبرگزاری رسا ـ اوباما به پنتاگون دستور داده است، در صورتی که توافقنامه امنیتی دو جانبه با افغانستان امضاء نشد، تمامی نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شود.
اوباما و کرزي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش صدای آمریکا، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده است، در صورتی که توافقنامه امنیتی دو جانبه با افغانستان امضاء نشد، تمامی نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شود.


کاخ سفید می گوید اوباما این پیام را روز گدشته در گفت و گویی تلفنی با حامد کرزای همتای افغان خود به اطلاع او رسانده است.


جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: اوباما به کرزای گفت واشنگتن امکان امضای توافقنامه را باز نگاه خواهد داشت، اما هرقدر بیشتر به تاخیر بی افتد، بر این احتمال اینکه ماموریت های آمریکا پس از 2014 از نظر اندازه و هدف کوچکتر خواهد بود، افزوده خواهد شد.


چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: وزارت دفاع این کشور، هم برای خروج منظم و هم ادامه مشارکت آمریکا در ماموریتی به سرپرستی ناتو که بر آموزش، راهنمایی و کمک به نیروهای امنیتی افغنستان متمرکز خواهد بود برنامه ریزی خواهد کرد.


در توافقتامه امنیتی دوجانبه، حدود 10 هزار سرباز آمریکایی را در یک نقش پشتیبانی برای 10 سال در افغانستان نگاه خواهد داشت.


حامد کرزای به نحوه برخورد سربازان آمریکایی در خاک کشورش به شدت انتقاد دارد. وی معتقد است تاکیتک های آمریکا در کشورش، به ویژه حملات بی هدف به خانه های مردم عادی، امری غیرقابل قبول است. او می خواهد پیش از امضای این توافقتامه، اطمینان هایی برای پایان دادن به این وضع دریافت کند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات