۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۸۶۷۹

آمریکا 3 دیپلمات ونزوئلا را اخراج کرد

خبرگزاری رسا ـ آمریکا به تلافی اخراج دیپلمات هایش از ونزوئلا، به سه دیپلمات ارشد ونزوئلایی مستقر در سفارت این کشور در واشنگتن 48 ساعت فرصت داد که خاک آمریکا را ترک کنند.
آمريکا و ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی از اخراج 3 دیپلمات ونزوئلا از آمریکا خبر داد.


بر اساس این گزارش، مخالفان دولت، سه شنبه شب هم همانند شب های گذشته به خیابان های کاراکاس آمدند و با آتش زدن زباله ها و برپایی موانع خیابانی، بسیاری از جاده ها را بند آوردند.


آمریکا به تلافی اخراج دیپلمات هایش از ونزوئلا، به سه دیپلمات ارشد ونزوئلایی مستقر در سفارت این کشور در واشنگتن،  48 ساعت فرصت داد که خاک آمریکا را ترک کنند.


این اقدام درست زمانی صورت گرفته که نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود قصد دارد تا سفیر جدیدی را در واشنگتن منصوب کند.


نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، پیشتر دولت آمریکا را به تحریک معترضان و دخالت در امور داخلی ونزوئلا متهم کرده بود.


مادورو 16 فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که سه تن از دیپلمات های آمریکایی مستقر در کاراکاس را به اتهام دیدار با رهبران معترضان و ظاهرا به دلیل اعطای ویزا به آنها از ونزوئلا اخراج می کند.


گفتنی است معترضان خیابانی در حالی اقدام به ایجاد موانع در خیابان ها و اختلال در رفت و آمد کرده اند که انریکه کاپریلس یکی از رهبران معترضان اعلام کرده بود مردم در رفت و آمد اخلال به وجود نیاورند.
به نظر می رسد این اقدام معترضان به دلائل دیگری صورت گرفته است و آنها از جایی دیگر، دستور می گیرند.


همچنین انریکه کاپریلس، رقیب آقای مادورو در انتخابات سال گذشته با رد دعوت رییس جمهور ونزوئلا برای گفتگو، او را برای پایان دادن به ناآرامی ها ناکام گذاشته است تا خشونت همچنان در ونزوئلا ادامه داشته باشد. ناآرامی های دو هفته اخیر تاکنون سیزده کشته بر جا گذاشته است.


لازم به ذکر است حامیان رییس جمهور ونزوئلا در این دو هفته او را تنها نگذاشته اند و در خیابان های پایتخت با لباس سرخ رنگ به حمایت از دولت شعار داده اند. وی در میان طبقه ضعیف و متوسط ونزوئلا از محبوبیت بسیاری برخوردار است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات